صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۰۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

لطف‌الله نسبی: نوشاد آبرومندانه از المپیک کنار رفت/ برادران عالمیان می‌توانند در چهارمین المپیک باشند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: نوشاد و نیما عالمیان می‌توانند سهمیه المپیک چهارم را کسب کنند.
کد خبر : 925214

جمیل لطف‌الله نسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص عملکرد نوشاد و نیما عالمیان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار کرد: نوشاد عالی بازی کرد. او برابر توموکازو هاریموتو ژاپنی باخت آبرومندانه‌ای دشت. نوشاد هر چه داشت سر میز اجرا کرد و به درستی در زمین ظاهر شد. حریف ژاپنی بهتر ظاهر شد و یک جا‌هایی توانست پوئن را از نوشاد بگیرد. او به خوبی سرویس‌های نوشاد را جواب می‌داد و همه تلاش خود را کرد تا برنده شود.

وی ادامه داد: بازی سرعت بسیار بالایی دشت و رالی‌های بسیار تماشایی شکل گرفت. شادی بیش از حد هاریموتو پس از برتری مقابل نوشاد، گویای فشار زیادی که در جریان مسابقه تحمل می‌کرد بود و اینکه چه مسابقه سختی را برده است. حساسیت بازی بسیار زیاد بود و نماینده ژاپن تمام توان خود را گذاشت. نوشاد هم صد خود را گذاشت و یک لحظه هم عقب ننشست. او باخت آبرومندانه‌ای داشت و با توجه به اینکه یک پیروزی در گام نخست داشت و فضای حاکم بر المپیک، نمایش قابل دفاع و شجاعانه‌ای داشت.

حریف نیما خطای کمتری داشت

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به اینکه نیما عالمیان هم نمایش خوبی داشت، گفت: حریف نیما رنکینگ ۳۲ دنیا را در اختیار داشت و با ۱۹ سال سن در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت. ۱۶۰ پله در رنکینگ دنیا از نیما جلوتر است و باید با حقایق کنار بیاییم. اگر در بازی‌های آسیایی نیما توانست کائو چنگ را شکست دهد دلیل بر این نمی‌شود که در المپیک هم برنده شود. حریف هم زحمت کشیده بود و در المپیک بهترین بازی را ورزشکاران به نمایش می‌گذارند. باید به توانمندی رقبا احترام گذاشت در حالی که موظف هستیم هر آنچه در توان داریم در بازی ارائه کنیم. در بازی نیما و کائو چنگ، حریف خطای کمتری داشت و برنده شد.

نوشاد و نیما می‌توانند در چهارمین المپیک باشند

وی درباره اینکه نوشاد و نیما عالمیان پتانسیل آن را دارند تا در المپیک بعدی حضور یابند، گفت: قطعاً این پتانسیل در هر دو نفر وجود دارد. آنها بهترین‌های ایران در سال‌های اخیر بوده‌اند و انگیزه حضور در المپیک بعدی را دارند. باید خودشان را در عالی‌ترین سطح نگه دارند تا بتوانند در چهارمین المپیک هم حضور یابند. نوشاد توانست برای اولین بار از طریق رنکینگ سهمیه المپیک بگیرد و برای دوره بعدی هم می‌تواند ضمن حفظ جایگاه خود، آن را ارتقا دهد. نیما هم با شکست گراسیمنکو قزاق سهمیه گرفت و قطعاً این توانایی را دارد تا بار دیگر سهمیه بگیرد.

بازی در رده بزرگسالان سخت‌تر از رده‌های پایه ملی است 

لطف‌الله نسبی درباره اینکه ستاره‌های تیم‌های ملی پایه تنیس روی میز می‌توانند تا المپیک بعدی چهره شوند و سهمیه بگیرند، یادآور شد: شکی نیست بنیامین فرجی، نوید شمس، امیرمهدی کشاورزی، فراز شکیبا و ... استعداد‌های خوبی هستند ولی کسب سهمیه المپیک کار ساده‌ای نیست. ضمن اینکه بازی در رده بزرگسالان بسیار سخت است. ملی‌پوشانی که در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هستند برای حضور در رده بزرگسالان مسیر سختی را در پیش دارند، چون ظرافت و سختی‌های این رده‌ها بیشتر از رده‌های پایه است. دیگر رقبا هم سخت کار می‌کنند به خصوص قزاقستان و ازبکستان به عنوان رقبای اصلی ما در منطقه آسیای میانه، آنها با جدیت در تلاش هستند و باید شبانه‌روزی تلاش کرد تا از آنها عبور کرد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر