صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

شیوه‌نامه دریافت تسهیلات ویژه برنامه ملی آبادیران منتشر شد

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد شیوه نامه دریافت تسهیلات ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در قالب برنامه ملی آبادیران منتشر شد.
کد خبر : 925139

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شیوه نامه دریافت تسهیلات ویژه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در قالب برنامه ملی آبادیران منتشر شد.

در این راستا خط اعتباری ویژه ای به مبلغ هزار میلیارد ریال با همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری منتخب برای ارائه تسهیلات به طرح‌های توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور در نظر گرفته شده است. سقف این تسهیلات 20 میلیارد ریال با سود 4 تا 20 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر 30 ماهه و مدت تنفس حداکثر شش ماهه اعلام شده که تعیین میزان تسهیلات، درصد سود و بازپرداخت با دبیرخانه برنامه ملی آبادیران است.

این تسهیلات در موضوعات دارای اهمیت برای دبیرخانه، شامل طرح‌هایی که اقدامی براساس ظرفیت‌های بومی منطقه کمتر برخوردار انجام داده و منجر به ایجاد اشتغال شود، طرح‌هایی که نسبت به رفع چالش‌های مناطق کمتر برخوردار اقدام و نیاز به تحقیق و توسعه داشته باشند و طرح‌های ایجاد اشتغال در مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته شده اند.

طرح‌های ارسالی توسط کارشناسان دبیرخانه ارزیابی شده و میزان تسهیلات، نرخ سود و دوره بازپرداخت برای هر طرح به صورت جداگانه تعیین می‌شود.

همچنین این تسهیلات توسط دبیرخانه به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که سازمان‌ها و نهادهای دیگر قادر به حمایت کامل از آن‌ها نباشند یا برای پیشرفت بهتر نیاز به حمایت‌های بیشتر داشته باشند.

شرکت‌ها باید کاربرگ مخصوص را تکمیل کرده و به دبیرخانه ارسال کنند. کارشناسان دبیرخانه طرح‌ها را ارزیابی کرده و کاربرگ را اصلاح می‌کنند. طرح‌های تصویب شده در سامانه خدمت ثبت می‌شوند. شرکت‌های برگزیده به صندوق معرفی شده تا مراحل دریافت تسهیلات را طی کنند.

دبیرخانه برنامه ملی آبادیران با هدف ارتقای سطح زندگی در مناطق کمتر برخوردار و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه، از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت می‌کند تا با ارائه طرح‌های نوآورانه در این برنامه مشارکت کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر