صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری مشاعره عاشورایی با محور زیارت جامعه کبیره

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره علوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر از برگزاری مشاعره عاشورایی با محور زیارت جامعه کبیره در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 925129

اشرف سلطانی‌نیا، مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره علوی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری مشاعره عاشورایی با محور زیارت جامعه کبیره در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این به‌عنوان پیش رویداد مشاعره علوی، مرداد ماه سال جاری در واحد بوشهر برگزار خواهد شد.

وی درباره برگزاری مشاعره عاشورایی عنوان کرد: شعر آیینی در تاریخ ادبیات کهن ایران دارای جایگاه و پیشینه‌ای دیرینه است و شاعران برجسته‌ای در طول تاریخ به این سبک و سیاق، آثار ماندگاری از خود به یادگار نهاده‌اند.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره علوی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تأکید بر اینکه مشاعره به‌عنوان برنامه لطیف و اثرگذار علاوه بر داشتن مخاطب خاص، مورد توجه عموم و آحاد اقشار مختلف جامعه بوده ، توضیح داد: مشاعره به‌عنوان یکی از هنر‌های ادبی ایران‌زمین از دیرباز بین ایرانیان مرسوم بوده و به مناسبت‌ها و موضوعات مختلف، جلسات مشاعره با حضور شاعران و شعر دوستان برگزار می‌شده که علاوه بر ایجاد فرح و نشاط، بسیاری مباحث تربیتی، اخلاقی در این بستر به مخاطب القاء شده است.

سلطانی‌نیا با بیان اینکه بخش گسترده‌ای از ادبیات ایران نشأت گرفته از حماسه عاشورا است، عنوان کرد: این حماسه چه بین شاعران اهل تشیع و شاعران بزرگ اهل سنت در ایران و دیگر کشور‌ها به‌عنوان حماسه بزرگ بشری مورد توجه قرار گرفته و اشعار بسیار نغزی در باب آن سروده شده از این‌رو برگزاری این جشنواره فرصتی مناسب برای جلب شرکت‌کننده و مخاطب عمومی در برگزاری جشنواره مشاعره علوی خواهد بود.

وی اشاعه و گسترش بیشتر اصول مذهب شیعه بین جوانان و نوجوانان را از دیگر اهداف مشاعره عاشورایی برشمرد و مطرح کرد: شرکت‌کنندگان در این برنامه ادبی حماسی علاوه بر مشاعره، روایت‌هایی از حماسه عاشورا بیان می‌کنند و بنا به مقتضیات به مرثیه‌سرایی می‌پردازند. ضمن اینکه کارگاه آموزشی با موضوع ....... برای غنای محتوایی مشاعره عاشورایی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مشاعره علوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی مذهبی باید از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود، توضیح داد: در این برنامه علاوه بر حضور دانشجویان و علاقه‌مندان شعر و سیره اهل‌بیت (ع) با هماهنگی‌های انجام شده با مدارس از دانش‌آموزان برای حضور در این برنامه فرهنگی به‌عنوان شرکت‌کننده و مخاطب، دعوت شده است.

سلطانی‌نیا با بیان اینکه مشاعره عاشورایی روز یکشنبه ۱۴ مردادماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار خواهد شد درباره نحوه ثبت‌نام علاقه‌مندان گفت: شاعران، مرثیه‌سرایان، مداحان و عموم علاقه‌مندان می‌توانند از طریق اعلام حضور نسبت به ثبت‌نام به‌عنوان شرکت‌کننده اقدام کنند.

وی با اشاره به تجربیات خوب دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در برگزاری چندین دوره مشاعره خنده‌زنان و مشاعره علوی و نیز عشق و علاقه مردم شیعه ایران به امام حسین (ع) ابراز امیدواری کرد که شاهد برگزاری مشاعره‌ای فاخر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر