صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشدید انحصارگری آمریکا در صادرات فناوری/ متحدان چین معاف شدند

دولت بایدن قرار است ماه آینده قانون جدیدی را اجرایی کند که اختیارات ایالات متحده برای محدودکردن صادرات تجهیزات تولید نیمه هادی به سازندگان تراشه چینی را افزایش می‌دهد.
کد خبر : 925113

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، قانون جدید دولت آمریکا برای تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات برخی فناوری‌ها به چین شامل متحدان اصلی این کشور مانند ژاپن، هلند و کره جنوبی نخواهد شد.

انتظار می‌رود معافیت متحدان چین، تأثیر کلی این قانون را کاهش دهد و به تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات تراشه مانند‌ای اس ام ال (ASML) و توکیو الکترون (Tokyo Electron) اجازه دهد تا صادرات خود را بدون وقفه ادامه دهند.

پس از انتشار این خبر، سهام توکیو الکترون ۷ درصد افزایش یافت و سایر شرکت‌های ژاپنی فعال در این حوزه نیز شاهد افزایش قابل توجهی در شاخص سهام خود بودند.

مقررات جدید، حدود شش کارخانه نیمه‌رسانای چینی را هدف قرار می‌دهد که به عنوان محور اصلی در تلاش‌های پیشرفته ساخت تراشه این کشور شناسایی شده‌اند و در نتیجه صادرات کشور‌هایی از جمله اسرائیل، تایوان، سنگاپور و مالزی را محدود می‌کند.

قانون جدید به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا بر محصولات تولید شده با فناوری آمریکایی خارج از ایالات متحده کنترل داشته باشد. این قانون قبلاً برای محدود کردن فروش تراشه‌ها به غول فناوری چینی، هوآوی، استفاده شده است.

به عنوان بخشی از این مقررات، انتظار می‌رود حدود ۱۲۰ نهاد چینی، از جمله چندین کارخانه تولید تراشه و ارائه‌دهنده فناوری، به فهرست تجارت محدود ایالات متحده اضافه شوند. این قانون به صورت پیش‌نویس باقی می‌ماند و ممکن است قبل از انتشار در ماه آینده، دستخوش تغییراتی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر