صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهینه‌سازی مصرف انرژی کشتی‌ها با دانش بومی

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی کشتی‌ها باعث شدند گازهای آلاینده منتشر شده حاصل از فعالیت کشتی‌ها کم شود.
کد خبر : 925107

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک شرکت دانش‌بنیان با ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی کشتی‌ها سبب شده گازهای آلاینده منتشر شده حاصل از فعالیت کشتی‌ها کم و مصرف انرژی در آن‌ها بهینه شود.

پوریا جدیدفرد، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره محصولات شرکت و کاربرد آنها عنوان کرد: این شرکت به عنوان یک شرکت تخصصی فعال در زمینه ارائه خدمات فراساحل، توسط جمعی از نخبگان این صنعت در سال 1399 تاسیس شده و در حال حاضر دارای تجهیزات، تیم تخصصی و دستورالعمل های مورد نیاز در زمینه ارائه خدمات غواصی، پوزیشنینگ و بازرسی زیر سطحی و مجوز بازرسی زیر آبی از موسسات رده بندی آسیا، ایرانیان و PRS لهستان (عضو IACS) است.

وی با اشاره به ارائه خدمات محاسبه و پایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی کشتی‌ها توسط این شرکت گفت: در کشور هیچ مجموعه دیگری این خدمت را ارائه نمی‌دهد ولی در دنیا چهار، پنج شرکت این کار را انجام می‌دهند ولی وجه تمایز شرکت ما با آن‌ها در این است که علاوه بر در نظر گرفتن مبحث فنی، مبحث قانونی را نیز در نظر می‌گیریم؛ یعنی برای آن‌ها هم از لحاظ عملیاتی و هم از نظر قانونی بهینه است که در دنیا شرکت‌ها یا قانون یا فنی را انجام می‌دهند.

این مسئول درباره بزرگ‌ترین یا مهم‌ترین دستاورد این مجموعه بیان کرد: ما با انجام یک پروژه ملی، موفق به بومی‌سازی خدمات کشتی‌ها در کشور شدیم و وابستگی این صنعت را به خدمات خارجی به طور کامل از بین بردیم. این دستاورد بزرگ، علاوه بر صرفه‌جویی ارزی برای کشور، به عنوان یک نقطه قوت در رزومه کاری ما ثبت شد و به ما توانایی ارائه این خدمات به دیگر کشورها را نیز می‌دهد.

جدیدفرد در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: با تشکر از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری، برای توسعه کار نیاز به سرمایه‌گذاری، معرفی و ارتباط با صنایع در خشکی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر