صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۳ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

آغاز واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در تهران

رئیس مرکز بهداشت غرب تهران از آغاز واکسیناسیون پنوموکوک کودکان خبر داد.
کد خبر : 925091

 به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماهرخ علائی گفت: روز گذشته تزریق واکسن پنوموکوک در مرکز خدمات جامع سلامت والفجر غرب تهران آغاز شد.

وی بابیان اینکه واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی شناخته‌شده برای حفاظت از سلامت کودکان است، افزود: بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی، واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی در سنین 2، 4 و 12 ماهگی برای کودکان قابل تزریق می‌شود، بر این اساس در تهران نیز واکسن پنوموکوک به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه‌شده است.

علائی یادآور شد: بر اساس پیش‌بینی‌ها واکسن پنوموکوک از حدود 50 هزار عفونت شدید پنوموکوکی ازجمله بیماری‌های مننژیت، ذات‌الریه، عفونت گوش میانی و عفونت منتشر خونی پیشگیری کرده و مصرف آنتی‌بیوتیک و درنتیجه مقاومت آنتی‌بیوتیکی را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، کودکان کمتر از پنج سال و به‌ویژه کودکان کمتر از دو سال، نوزادان، کودکان مبتلابه نقص سیستم ایمنی، کودکان مبتلابه سوءتغذیه، کودکانی که شیر مادر دریافت نکرده‌اند نسبت به سایر کودکان، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت پنوموکوکی قرار دارند.

واکسن پنوموکوک در دوماهگی به همراه واکسن‌های فلج اطفال خوراکی، پنج‌گانه (سه‌گانه، هپاتیت ب، هموفیلیس آنفلوانزا) و روتاویروس، همچنین در چهار ماهگی به همراه فلج اطفال خوراکی، فلج اطفال تزریقی و روتاویروس و به همراه واکسن سرخک، سرخچه و اوریون نیز در ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر