صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

با کيفيت‌ترين تصاوير ماهواره‌ای شهر تهران منتشر شد

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تصاویر ماهواره‌ای سال ۱۴۰۲ شهر تهران را در سامانه‌های اطلاعات مکانی و سامانه‌ تصاویر ماهواره‌ای و هوایی شهر تهران بارگذاری کرد.  
کد خبر : 925060

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تصاوير ماهواره‌ای که از سال 1402 از شهر تهران و حرایم آن به وسعت چهار هزار و پانصدکیلومترمربع برداشت شده با کيفيت‌ترين تصاوير ماهواره‌ای برداشت‌شده‌ی شهر تهران تا به امروز به شمار می‌رود که دارای دقت بهتر از 30 سانتی‌متر است.

بر اساس این گزارش از سال 1349 تا به امروز 25 دوره از تصاوير ماهواره‌ای مختلف شامل تصاوير ماهواره‌ای Landsat،Spot ، Corona QuickBird ، IRS ، Ikonos ، GeoEye ، WorldView از شهر تهران تهيه شده است.

گفتنی است تصاوير ماهواره‌ای در شهرها کاربردهای مختلفی دارد که از مهم‌ترين آن‌ها تشخيص عوارض، تکميل و به‌روزرسانی پايگاه اطلاعات تصاوير ماهواره‌ای، توليد و به‌روزرسانی اطلاعات مکانی در شهر تهران و حريم و همچنین کشف تغييرات طی سال‌های متوالی است.

تصاوير ماهواره‌ای برداشت شده‌ی شهر تهران، هر ساله به درخواست کاربران مختلف شهرداری تهران و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تهیه می‌شود و علاوه بر بارگذاری در سامانه‌ی تصاویر ماهواره‌ای و هوایی شهر تهران، در سامانه‌های مختلف بارگذاری شده و از طریق پورتال داخلی در اختيار کاربران زير مجموعه‌های مختلف شهرداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر