صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

قهرمانی جوانان آسیا| هت تریک قهرمانی ایران در قاره کهن/ چهار ایرانی در تیم رویایی

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شکست مجدد کره‌جنوبی عنوان قهرمانی رقابت‌های مردان زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۴ را بدون شکست به دست آورد.
کد خبر : 924990

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، هشتمین و آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال ۲۰۲۴ آسیا امروز (سه‌شنبه نهم مرداد) با هشت دیدار در سورابایا اندونزی پیگیری شد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران با شش برد متوالی در روز پایانی این رقابت‌ها برای کسب مقام قهرمانی به مصاف کره‌جنوبی رفت و با اقتدار سه بر صفر حریف را شکست داد تا قاره کهن به افتخار والیبال ایران به‌پاخیزد.

شاگردان غلامرضا مومنی مقدم در سه ست متوالی این مسابقه با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب هفتمین برد متوالی، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند و با توجه به کسب این مقام در دو دوره گذشته، هت‌تریک قهرمانی کنند.

عمران کوک‌جیلی، آرمین قلیچ نیازی، پویا آریا خواه، سیدمتین حسینی، آرین محمودی‌نژاد و مرتضی طباطبایی ترکیب شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند. شایان مهرابی، متین سقلی، ابوالفضل مهدیان، طا‌ها بهبودنیا، مرتضی نریمانی و علی عشقی‌نور دیگر بازیکنان ایران در این رقابت‌ها هستند.

سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران از جمله تماشاگران این مسابقه بود که سالن پنج هزار نفره تکمیل شده مسابقات حضور داشت.

در دیدار رده‌بندی نیز ژاپن و اندونزی به مصاف یکدیگر رفتند که سامورایی‌ها سه بر یک حریف را شکست دادند و به مقام سومی دست یافتند.

والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده‌سنی کشورمان در هفده دوره قبلی موفق به کسب ۱۲ مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده‌اند و با قهرمانی امسال، جام بیست ودوم به تهران می‌آید که هشتمین جام قهرمانی والیبال کشورمان در این رده سنی آسیا محسوب می‌شود.

تیم‌های ایران و کره‌جنوبی امسال چهارمین رویارویی در فینال را تجربه کردند که سومین برد و قهرمانی را برای کشورمان به همراه داشت (۱۹۹۸، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۴) و تنها یک بار در سال ۲۰۰۴ نتیجه به کره واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

چهار ایرانی در تیم رویایی جوانان آسیا/ آریاخواه ارزشمندترین بازیکن

تیم رویایی مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا معرفی شدند که چهار ایرانی در بین آنها قرار دارند و عنوان ارزشمندترین بازیکن به پویا آریاخواه رسید..

تیم‌های کره جنوبی، ژاپن و اندونزی نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم این مسابقات قرار گرفتند.

کمیته فنی این مسابقات در پایان رقابت‌ها تیم رویایی را انتخاب کرد که عنوان ارزشمندترین بازیکن به پویا آریاخواه از ایران رسید. همچنین طه بهبودنیا و آرمین قلیچ‌نیازی به عنوان بهترین مدافعان میانی و عمران کوک جیلی از ایران به عنوان بهترین پاسور این مسابقات معرفی شدند.

تیم رویایی این رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا ۲۰۲۴ به شرح زیر معرفی شدند:

بهترین قطر پاسور: داود آلاهی از اندونزی

 بهترین مدافع میانی: طه بهبودنیا از ایران، آرمین قلیچ‌نیازی از ایران

بهترین دریافت کننده قدرتی: شانتا اونو از ژاپن، وو جین لی از کره جنوبی

بهترین پاسور: عمران کوک جیلی از ایران

بهترین لیبرو: سنگیل کانگ از کره جنوبی

ارزشمندترین بازیکن: پویا آریاخواه از ایران

انتهای پیام/

ارسال نظر