صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۴۱ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

مردانی: راهپیمایی اربعین کنگره بزرگ تمدن‌سازی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور راهپیمایی اربعین را رستاخیز جهانی شیعه و کنگره بزرگ تمدن‌سازی شیعه دانست که می‌تواند در این مسیر بسترساز باشد.
کد خبر : 924977

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا مردانی در گردهمایی تخصصی جهاد تبیین مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها که با عنوان «کربلا: طریق الاقصی» در محل دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد به ارواح پاک شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای خدمت و سلامت، شهدای مقاومت و همه کسانی که در اقصی نقاط دنیا برای عظمت اسلام و مسلمین فداکاری می‌کنند، گفت: ما مدیون فداکاری شهدا هستیم.

وی ضمن سپاسگزاری از برگزارکنندگان این گردهمایی دوستداری اباعبدالله الحسین (ع) و همه ائمه را از الطاف خداوند متعال بر ملت ایران دانسته و نشست جهاد تبیین، «کربلا: طریق الاقصی» را نشستی نخبگانی در راستای جهت‌گیری برای برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دانشگاهیان دانست.

مردانی گفت: زمانی که امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند نهضت جهانی اسلام باید شکل بگیرد کسی به این فکر نمی‌کرد این اتفاق امروز به حرکتی جهانی منجر شود. امام فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که نیروی مقاومت بین المللی در جهان اسلام در قالب لشکر‌ها و تیم‌های مقاومت تحت عنوان فاطمیون، زینبیون، جندالله، حزب‌الله و. شکل گرفته است که یگان‌های قدرتمندی هستند و در منطقه صفر مرزی با رژیم صهیونیستی مستقر شده‌اند و ائتلاف عظیمی از هسته‌های مقاومت که امام (ره) فرمودند شکل گرفته است. در کنار اینها ما باید از هسته‌های علمی و تمدن‌ساز نوین جهانی در کنار هسته‌های مقاومت بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور راهپیمایی اربعین را رستاخیز جهانی شیعه و کنگره بزرگ تمدن‌سازی شیعه دانست که می‌تواند در این مسیر بسترساز باشد.

وی عنوان کرد: این حرکت نه تنها حرکت از نجف به کربلا بلکه حرکت از غروب عاشورا به صبح ظهور است. بال سرخی است که در عاشورا و اربعین با فرهنگ عاشورایی و شهادت و جهاد رنگین شده است و با بال سبز انتظار، حرکت آغاز می‌شود؛ لذا اربعین امروز معجزه جاری شیعه است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هیچ کس در محاسبات علمی تصور نمی‌کرد، میلیون‌ها میلیون نفر از اقصی نقاط جهان به سمت چنین اجتماع بزرگی حرکت کنند و با کمترین مشکل و بهترین پذیرایی بتوانند از این سفر استفاده کنند و خاک پای اربعینیان را سرمه چشم خود کنند، گفت: وظیفه ما در این میان بازشناسی، بسترسازی و مستندسازی برای آیندگان و برای جویندگان و پویندگان حقیقت است. اربعین مظهر جهاد تبیین است.

مردانی افزود: حضرت زینب سلام الله علیها در واقعه عاشورا جهاد تبیین را به اوج رساند. جهاد تبیین بهترین فرصت برای شناساندن مکتب و آرمان‌های اسلام ناب محمدی است لذا  این هدیه ائمه به تشیع است و باید از این امکان استفاده کرد.

وی گفت: همدلی بین ملت‌های مسلمان با مردم عراق و شیعیانی که در این کنگره عظیم شرکت می‌کنند تقویت می‌شود و در حقیقت بهترین فرصت برای همدلی است.  

رئیس سازمان بسیج اساتید عنوان کرد: امروز می‌بینیم رژیم صهیونیستی چگونه از فضای دوگانه با حمایت‌های همه جانبه غرب و آمریکا ملت مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است. بسیاری را شهید کرده و زندگی مردم را به یغما می‌برد، باید با همدلی و آگاهی بخشی و حاکمیت فرهنگ و اندیشه اسلامی در کشور‌ها نقشه‌های شوم امپریالیسم بین الملل را تبیین کرد و با هم‌افزایی در جهت همکاری‌های علمی و مذهبی و فرهنگی که این بحث را مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به عنوان یکی از محور‌های اصلی دنبال می‌کند، حرکت کرد.

وی در ادامه به ارائه چند پیشنهاد محوری در خصوص برنامه‌های اربعین امسال پرداخته و عنوان کرد: پیشنهاد اول توجه به برجسته‌سازی موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین در گفتگوی مسلمانان است. شمر‌های زمانه باید امروز معرفی شوند. در این اجتماعات اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ قائده همیشگی برای شیعه است؛ یعنی دشمن شناسی و مبارز با ظلم.

حمایت از حرکت اعتراضی دانشجویان اروپایی و آمریکایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، دقت در تبیین و ترویج نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دانشجویان آمریکا از دیگر پیشنهادات مردانی برای سفر اربعین بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر