صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۲۱؛

استارت‌آپ‌ها چه نکاتی برای انتخاب شتاب‌دهنده‌ها مد نظر قرار داشته باشند؟

استارت‌آپ‌ها برای تامین مالی خود از طریق فرآیند شتابدهی باید 5 مرحله طلایی را طی کنند.
کد خبر : 924965

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از راههای تامین مالی تیم های استارت‌آپی از طریق شتاب‌دهنده هاست. هر یک از تیم ها باید بدانند که به چه طریقی یک سرمایه گذار جذب کنند.

برای انتخاب شتابدهنده و فرایند شتابدهی باید مراحلی طی شود.

مراحل انتخاب به شرح زیر است؛

۱- در رابطه با حوزه کاری شتاب‌دهنده‌ها و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند به‌طور کامل تحقیق کنید تا شتاب‌دهنده‌ای که با اهداف استارت‌آپ شما و حیطه فعالیتی که در نظر دارید همسو است را شناسایی کنید. در واقع به دنبال شتاب دهنده‌هایی باشید که شهرت بالایی دارند و به خاطر پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها شناخته شده‌اند.

۲- میزان تخصص مشاوران حاضر در شتاب‌دهنده را بررسی کنید، زیرا کیفیت مربیان نقش مهمی در نحوه حمایت از استارت‌آپ‌ها ایفا می‌کند. بهتر است به‌دنبال شتاب‌دهنده‌ای باشید که سابقه مشاوران آن با حیطه فعالیت شما مطابقت داشته باشد و در زمینه توسعه محصول، بازاریابی یا جذب سرمایه، تخصص داشته باشند.

۳- بررسی کنید که ساختار تامین مالی هر شتاب‌دهنده به چه صورت است و میزان بودجه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد با نیاز‌های مالی شما متناسب است یا نه.

۴- بررسی کنید که آیا برنامه زمانی شتاب‌دهنده برای در اختیار قرار دادن منابع با اهداف و جدول زمانی شما مطابقت دارد یا خیر.  

۵- شتاب‌دهنده‌هایی که برای مدت زمان طولانی از کسب‌وکار‌های زیرمجموعه خود حمایت می‌کنند، طرفدار بیشتری در میان مدیران استارت‌آپی دارند؛ زیرا ریسک حضور در بازار را کاهش می‌دهند؛ بنابراین سطح حمایت شتاب‌دهنده‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و به‌دنبال شتاب‌دهنده‌ای باشید که فراتر از تامین سرمایه اولیه در کنار کسب‌وکار شماست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر