صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
در گزارش آنا بخوانید؛

راهکار‌های پیشگیری از گرمازدگی در راهپیمایی اربعین

پیاده‌روی در ساعات خنک روز، استفاده از چتر، لباس گشاد، کلاه و عینک آفتابی، ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توان با آن از خطر گرمازدگی در سفر معنوی اربعین در امان ماند.
کد خبر : 924959

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زائران پیاده روی اربعین حسینی بیشترین مواجهه را با گرما دارند و برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین باید نکاتی را جدی بگیرند.

ساعات خنک را برای پیاده روی انتخاب کنید

پیاده‌روی در ساعات خنک یکی از نکات مهمی است که می‌تواند تجربه این سفر معنوی را راحت‌تر و ایمن‌تر کند همچنین در نظر گرفتن نکاتی مثل موکول کردن پیاده‌روی به اوایل صبح یا ساعات پایانی بعد از ظهر و شب با توجه به پایین‌تر بودن دمای هوا و کمتر بودن تابش خورشید بسیار مهم است.

استفاده از چتر در برابر باران و نور خورشید

استفاده از چتر می‌تواند دمای بدن را کاهش دهد و از گرمازدگی جلوگیری کند همچنین  اگر در طول مسیر با باران مواجه شدید، چتر می‌تواند شما را خشک نگه دارد تا از بیماری‌هایی مثل سرما‌خوردگی دور بمانید و سفری سالم داشته باشید.

چتری انتخاب کنید که سبک و مقاوم باشد تا حمل آن آسان باشد و بین مسیر از آن خسته نشوید و چتر را به گونه‌ای نگه دارید که علاوه بر محافظت از شما، مزاحم دیگران نشود.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن مداوم آب در پیاده‌روی اربعین به دلیل شرایط خاص این سفر مذهبی که شامل مسافت طولانی، تراکم جمعیت و هوای گرم منطقه می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد .


پیشگیری از کم‌آبی، حفظ انرژی و کاهش خستگی، بهبود عملکرد بدنی، سلامت کلیه‌ها و جلوگیری از مشکلات گوارشی از جمله فواید  ارزشمند نوشیدن آب است.
 
اثرات استفاده از لباس گشاد و سبک
استفاده از لباس گشاد در پیاده‌روی اربعین می‌تواند به راحتی و سلامت شما کمک کند و تهویه بهتر هوا، جلوگیری از جذب اشعه خورشید از اصلی‌ترین فواید استفاده از لباس‌ مناسب است. 

نوشیدن شربت هایی مانند خاکشیر

ممانعت از نوشیدن مایعاتی مثل شربت‌هایی مثل خاکشیر می‌تواند عوارضی همچون کاهش انرژی، مشکلات گوارشی، عدم تامین مواد مغذی را در پی داشته باشد.

مطمئن شوید که شربت‌ها در شرایط بهداشتی تهیه و نگهداری می‌شوند تا از مشکلات گوارشی جلوگیری شود.

نوشیدن مایعات بدون کافئین

کافئین می‌تواند تاثیرات منفی همچون افزایش کم‌آبی، تپش قلب و افزایش اضطراب، اختلال در خواب، کاهش جذب مواد مغذی، افزایش اسید معده بر بدن در شرایط خاص این سفر داشته باشد.

همچنین کافئین دارای خاصیت دیورتیک یا همان ماده ادرارآور است که باعث افزایش تولید ادرار و در نتیجه کم‌آبی بدن می‌شود.

استفاده از کلاه و عینک آفتابی

استفاده از کلاه و عینک آفتابی در پیاده‌روی اربعین اهمیت زیادی دارد، زیرا این وسایل به حفاظت از بدن در برابر شرایط محیطی سخت کمک می‌کنند و فوایدی همچون محافظت در برابر آفتاب، کاهش خطر گرمازدگی، جلوگیری از تعریق زیاد، حفاظت از مو، محافظت از چشم‌ها، کاهش خستگی چشم، بهبود دید در شرایط روشن و حفاظت در برابر گرد و غبار را در پی خواهد داشت.

در انتخاب عینک‌های آفتابی حتما ازعینک‌های سبک و محکم استفاده و به نشان UV  آن دقت کنید تا از چشم‌هایتان در برابر اشعه‌های مضر محافظت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر