صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
محسن سیفی:

سامانه «ست» بانک صادرات ایران تسهیلگر تسهیلات خرد است

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: سامانه توثیق الکترونیکی دارایی (ست) بانک صادرات ایران آماده است و با اتکای بر آن می‌توان خدمات گسترده‌تری به ویژه در زمینه تسهیلات خرد به مردم ارائه کرد.
کد خبر : 924937

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،محسن سیفی در نشست امضای توافقنامه تأسیس شرکت سامانه توثیق الکترونیکی در وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان این مطلب، افزود: بانک صادرات با 15 درصد سهام در این شرکت نسبت خدمات توثیق الکترونیک اقدام می‌کند. تفاهم‌نامه شرکت امضا شده و به محض تاسیس قابل استفاده است. این سامانه در بانک صادرات ایران تقریبا آماده است و امیدواریم با تکیه بر این سامانه بتوانیم در خصوص تسهیلات خرد بیشتر در خدمت مردم باشیم.

او در حاشیه این مراسم همچنین با بیان اینکه بانک صادرات ایران بابت راه‌اندازی سامانه «ست» رتبه نخست محصولات نوین دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در شبکه بانکی و تندیس ویژه این همایش در بخش جشنواره «دکتر نوربخش» را از آن خود کرد، گفت: کاهش زمان وثیقه‌گذاری در کمتر از 24 ساعت بدون این که شخص حقیقی یا حقوقی مشتری بانک صادرات ایران باشد، با سامانه «ست» ممکن شده و مشتری در هر ساعت از شبانه‌روز با داشتن کد سجام می‌تواند دارایی‌های خود را برای دریافت تسهیلات خرید به صورت غیرحضوری توثیق کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با برشمردن مزیت‌های سامانه «ست» از جمله کاهش دغدغه‌های ضامن و جلوگیری از تبعات حقوقی کاهش محکومیت‌های مالی این سامانه به دلیل وثیقه‌گذاری بر بستر الکترونیک و نظارت آنی مراجع قانونی، تاکید کرد: سامانه توثیق الکترونیکی دارایی «ست»، بانک صادرات ایران با هدف تسهیل در تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات خرد، راه‌اندازی و امکان وثیقه‌گذاری اوراق سهام و بیمه عمر و زندگی بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها برای متقاضیان دریافت تسهیلات از بانک صادرات ایران فراهم شده و متقاضیان دریافت تسهیلات دارای کد سجام بورسی می‌توانند با مراجعه به تارنمای سامانه ست به نشانی: set.bsi.ir​، از ارزش دارایی‌های راکد خود مانند سهام، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، واحد‌های صندوق‌هایی با درآمد ثابت، چکنو، سفته و برات الکترونیک و سایر دارایی‌های قابل ارزش‌گذاری خود استفاده نموده و بدون نیاز به بازخرید یا فروش این دارایی‌ها، نسبت به وثیقه‌گذاری آنها در فرآیند دریافت تسهیلات اقدام کنند.

سیفی مدیریت ثروت، کاهش زمان وثیقه‌گذاری به صورت آنلاین، تنوع در ارائه وثایق، تناسب ارزش دارایی‌های راکد و غیرمولد، امکان تغییر وثیقه، کاهش نیاز به مراجعه حضوری و آزادسازی بخشی از وثیقه متناسب با تعهدات رفع شده، از جمله مهمترین مزیت‌های سامانه توثیق الکترونیکی دارایی بانک صادرات ایران برشمرد.

نشست امضای توافقنامه تاسیس شرکت سامانه توثیق الکترونیک بین وزارت اقتصاد و 6 بانک صادرات ایران، ملی، سپه، تجارت، ملت و پارسیان با حضور سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارت‌خانه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر