صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
به همت انتشارات شهید کاظمی؛

«عارف ۱۲ ساله» چهل­ و چهار هزارتایی شد

کتاب «عارف ۱۲ ساله» نوشته سید حسین موسوی توسط به همت انتشارات شهید کاظمی به چاپ چهل و چهارم رسید.
کد خبر : 924930

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «عارف ۱۲ ساله» اثر سید حسین موسوی شامل خاطرات شهید رضا پناهی،‌ کم‌سن‌وسال‌ترین شهید دوران دفاع مقدس است که به تازگی و به همت نشر شهید کاظمی به چاپ چهل­ وچهارم رسید.

وقتی این اثر کم­ حجم را می­خوانیم، با خاطراتی مواجه می­شویم که تقریبا برای ما غیرقابل­باور است. خاطراتی از زندگی یک شهید عزیز که بعد از انتشار کتاب «عارف 12 ساله» خیلی مورد توجه قرار گرفت. مادر رضا، راوی کتاب است. یک مادر بهتر از هر کسی فرزندش را می­‌شناسد. او چیزهایی از رضا تعرف می­کند که در روزگار ما مصداقش را به سختی می‌­توانیم پیدا کنیم.

رضایی که در 12 سالگی به شهادت رسید؛ ولی انگار قبل از شهادت، چند واحد درس اخلاق را رفته پای درس علمای اخلاق نشسته، یاد گرفته و به مقام­‌های بالا رسیده و صحنه‌­هایی از خودگذشتگی و ایثار را در عمر کوتاهش به نمایش گذاشت.

رضا سال ۱۳۴۸ در شهرستان کرج متولد شد. در ۱۲ سالگی خانواده را راضی کرد تا به جبهه برود.  بعد از جلب رضایت پدر و مادرش فرم تقاضای اعزام به جبهه را پر کرد؛ اما به خاطر سن کم به او اجازه اعزام به جبهه را ندادند. مجبور شد شناسنامه‌اش را دستکاری کند و از این طریق توانست وارد جبهه شود.

شهید پناهی در تاریخ ۲۷ بهمن  سال ۱۳۶۱ در جبهه قصرشیرین به شهادت رسید. او عاشق شهادت و خدا شده بود و شهادت را راه  رسیدن به خدا می‌دانست. ایمان، ایثار، تعهد، عشق و پایبندی او به ارزش­ها، بزرگترین سرمایه اجتماعی برای تقویت باورهای دینی و ملی نوجوانان و جوانان است و حالا خاطرات زندگی کوتاه؛ اما پربار او دارد وارد خیلی از خانه­ها می­شود و امید شهیدانه­زیستن را در دل نوجوانان و جوانان امروز زنده می­کند.

در قسمتی از وصیت نامه صوتی شهید رضا پناهی آمده:

هدف من از رفتن به جبهه این است که اولا به ندای «هل من ناصر ینصرونی» لبیک گفته باشیم و امام عزیز و اسلام را یاری کنیم و آن وظیفه ای که امام عزیزمان بارها در پیام ها تکرار کرده: که «هرکس که قدرت دارد واجب است که به جبهه برود»‌ و من می‌روم که تا به پیام امام لبیک گفته باشم. آرزوی من پیروزی اسلام و ترویج آن در تمام جهان است و امیدوارم که روزی به یاری رزمندگان، تمام ملت ها زیر سلطه آزاد شوند...

این کتاب در 80 صفحه در قطع رقعی به شمارگان هزار نسخه و با قیمت 60 هزار تومان، به همت انتشارات شهید کاظمی به بازار نشر عرضه شده است.

علاقه‌مندان برای مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند با ورود به سامانه من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر