صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ساعتی دیگر؛

آخرین ماموریت امنیت ملی موشک اطلس اجرا می‌شود

موشک اطلس امروز بعدظهر آخرین ماموریت امنیت ملی خود را برای پنتاگون عملیاتی می‌کند.
کد خبر : 924920

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، موشک اطلس وی امروز آخرین ماموریت امنیت ملی خود را انجام می‌دهد و علاقه‌مندان می‌توانند این عملیات را به صورت زنده تماشا کنند.

اطلس وی قرار است از ایستگاه نیروی فضایی کاناورال فلوریدا در ساعت ۶:۴۵ صبح به وقت شرقی برابر با ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران ر یک ماموریت طبقه بندی شده برای نیروی فضایی ایالات متحده پرتاب شود.

براساس اعلام منابع خبری، افراد می‌توانند این پرتاب را به صورت زنده در وبسایت خبری اسپیس یا مستقیماً از طریق شرکت فضایی این موشک تماشا کنند؛ پوشش زنده عملیات ۲۰ دقیقه قبل از بلند شدن آغاز می‌شود.

این ماموریت با نام یو اس اس اف-۵۱ از این جهت که آخرین عملیات پرتاب فضایی امنیت ملی است برجسته است. موشک قدرتمند حاضر در این پرتاب، محصول همکاری میان شرکت‌های فضایی آمریکایی لاکهید مارتین و بوئینگ است.

صد‌ها نفر از مقامات دولتی، مهندسان و عکاسان برای مشاهده این لحظه تاریخی در محل عملیات، پایگاه هوایی کیپ کاناورال ایالت فلوریدا حضور می‌یابند. 

سرهنگ جیم هورن، رهبر ارشد تجهیزات برای اجرای پرتاب دلتا و بخشی از فرماندهی سیستم‌های فضایی نیروی فضایی در بیانیه‌ای ایمیلی گفت: "تیم موشک فضایی ازلی‌وی سابقه شگفت‌انگیزی در تامین نیاز‌های ما در امنیت ملی دارند.

سکوی پرتاب با نورافکن‌ها روشن شده و موتور‌های قدرتمند موشک متصل به آن نیز آسمان را در سپیده دم روشن کرده‌اند. با آزاد شدن از سکو، موشک اطلس وی با شتاب زیاد به سوی آسمان پرواز می‌کند و پس از طی مراحل مختلف پرواز، ماهواره ارتباطات نظامی با دقت بالا درون محفظه پرتاب جدا شده و به مدار زمین می‌رسد. این ماهواره قرار است اطلاعات حیاتی را برای نیرو‌های مسلح آمریکا در سراسر جهان فراهم کند.

موشک اطلس وی گزینه ماموریت‌های امنیت ملی این شرکت و نشان دهنده قابلیت و قدرت این سامانه پرتاب در انجام ماموریت‌های حساس و حیاتی است. با این پرتاب، یک فصل از فعالیت‌های پرقدرت موشک مذکور در خدمت امنیت ملی آمریکا به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر