صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
المپیک پاریس| به روز رسانی

سهرابیان: با توجه به امکانات، انتظار موفقیت داشته باشیم/ مجلل: تمرینات من بدون حریف تمرینی و در تنهایی بوده

رئیس فدراسیون شنا گفت: بهانه تراشی نیست اما عبدلی امروز حدود ۳۰ ثانیه بالاتر از رکوردش شنا کرد که بابت این موضوع عذرخواهی هم کرد.
کد خبر : 924881

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهرابیان درباره عملکرد فاطمه مجلل در مسابقات روئینگ سنگین وزن ۱۵۰۰ متر و عدم راه یابی به نیمه نهایی اظهار کرد: خانم فاطمه مجلل کار بسیار بسیار سنگینی را با رقبای قدرتمندش داشت و اغلب آن ها در مسابقات المپیک گذشته و قهرمانی جهان حائز مدال بودند. تلاش خودش را کرد و به فینال C رسید. امیدوارم فردا موفق باشد.

وی افزود: در قایق ۲ نفره نیز قایقرانان کشورمان برای رسیدن به رتبه دوازدهم تا هجدهم مسابقه دارند. 
سهرابیان ادامه داد: امروز هم تیم های آب های آرام ما از ایتالیا وارد پاریس خواهد شد و تمرینات خودشان را آغاز می کنند و امیدوارم نتایج خوبی کسب کنند.
هر ورزشکاری که در این مسابقات حضور دارند، بهترین نفرات قاره های خودشان هستند و سهمیه را در قاره کسب کردند. کار سختی دارند و امیدوارم بچه ها بتوانند بجنگند و به همان اندازه که امکانات در اختیار آن ها قرار دادیم، انتظار موفقیت باید از آن ها داشته باشیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: تا به امروز بچه ها آن چیزی که انتظار داشتیم و ما در اختیارشان قرار دادیم فراتر از آن ظاهر شدند ، انشالله که برای مسابقات آتی کمک کنند بچه ها مثل رقبایی که براحتی می آیند و به فینال A را پیدا می کنند ما هم آن امکانات را فراهم کنیم. قایقرانان آب های آرام هم کار سختی در پیش دارند و باید ببینیم چه قرعه ای به آن ها خواهد خورد. اگر قرعه مناسب باشه و با نمایندگان آفریقا که کمی ضعیف تر هستند، روبرو شوند شانس خوبی برای صعود خواهند داشت. اگر به اروپایی ها و کشور استرالیا برخورد کنند کار بسیار سخت خواهد شد.  این افراد آمده اند بجنگند و خودشان را نشان دهند.  افرادی که نقد می کنند نقدشان درست و با ارزش است به خاطر اینکه انتظار از کاروان این است که بهترین عملکرد را داشته باشند. این باید مد نظر باشد که امکاناتی که در اختیارشان گذاشتیم، و انتظار موفقیت باید نزدیک به هم باشد. امیدوارم فراتر از انتظار ظاهر شوند.

مجلل: المپیک برای سنگین وزن است و من سنگین وزن نیستم

فاطمه مجلل نماینده رویینگ تک نفره بانوان درباره تمریناتش اظهار کرد: تمرینات من به گونه ای بود که تنها و بدون حریف تمرینی بود. انتظار زیادی است که الان بیایم و با نفرات المپیکی رقابت کنم. مسابقات سنگین وزن است و من سنگین وزن نیستم. خدا را شکر می کنم که درحال حاضر اینجا هستم.

عبدلی: نتوانستم رکورد خودم را در المپیک بزنم

ساميار عبدلي در گفت گو با خبرنگاران گفت: نتوانستم ركورد خودم را در المپيك بزنم اما بسيار به اين اتفاق نزديك بودم.در گروه خودم چهارم شدم و فكر مي كنم عملكرد بدي نداشتم.

شناگر ايران در المپيك پاريس گفت: ميدان المپيك بسيار بزرگ است و تمام تلاش خود را كردم تا فشار اين مسابقات بر من غلبه نكند. ركورد تمام ورزشكاران در المپيك بالاتر از ركورد خودشان بود و دليل اين اتفاق متفاوت بودن شرايط استخرها است.

چهل امیرانی: به نسبت تجربه‌ای که داشتم از عملکرد خودم رضایت دارم

شرمینه چهل‌امیرانی در خصوص عملکرد خود در تفنگ ۱۰ متر المپیک پاریس ۲۰۲۴ اظهار کرد: در این مسابقات رقبا فوق‌العاده سرسخت بودند. خوشبختانه توانستم رکورد تفنگ بادی بانوان ایران را نسبت به المپیک توکیو چهار نمره افزایش دهم و این بالاترین رکورد تفنگ بادی ثبت شده ایران در ادوار گذشته المپیک برای ایران بود تا تیر ۵۰‌ام جزو فینالیست ها بودم اما متاسفانه نتوانستم به فینال برسم.

وی افزود: فضای المپیک و فشار آن نسبت به سایر مسابقات متفاوت است.به نسبت تجربه‌ای که داشتم از عملکرد خودم رضایت دارم.

بانوی تیراندازی کشورمان در پاسخ به این سوال که از المپیک چه تجربه‌ای به دست آوردی، گفت: زمانی که از شروع حرفه‌ای تیراندازی من می‌گذرد، بسیار کم است و کل دوره فعالیت من در این رشته از دوره ملی پوش بودن رقبای من کمتر است.امیدوارم از این تجربه در رقابت‌های بعدی استفاده کنم.

رضوانی: عبدلی نمره مثبت گرفت/ موفقیت در شنا به عزم ملی نیاز دارد

محسن رضوانی پس از کسب جایگاه چهل و هشتم سامیار عبدلی در شنای ۱۰۰ متر کرال سینه المپیک پاریس اظهار کرد: ابتدا از دوستان خوب خبری تشکر می‌کنم که با وجود تعداد کمتر نسبت به دوره‌های گذشته به خوبی اخبار را  انعکاس می‌دهند. با رکوردی که از سامیار اعلام کرده بودیم نفر هشتم گروهش بود، اما با جایگاه چهارم شنای خود را تمام کرد. البته حدود ۳۰ ثانیه بالاتر از رکوردش شنا کرد که بابت این موضوع عذرخواهی هم کرد. استخر واقعا متفاوت بود و این بهانه تراشی نیست. روز گذشته آدام پتی ركورددار ۱۰۰ متر قورباغه جهان دوم شد و اين به خاطر استرس المپيك و شرايط استخرها است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با ابراز رضایت از عملکرد عبدلی عنوان کرد: سامیار در مجموع نمره مثبت گرفت و نمی‌توانم به او نمره منفی داد و این جایگاه شنای ما است و در میانه کشورهای دنیا قرار داریم. باید ببینیم چه می‌دهیم که چه می‌گیریم. شاید پس از ۱۰ سال حضور در فدراسیون 
به عنوان یک ورزشی از من توقع وجود داشته باشد، اما صادقانه می‌گویم شنا به یک عزم ملی نیاز دارد و آموزش و پرورش باید با ما هماهنگ شود. تمام قهرمانان المپیک از ۷،۸ سالگی شروع کردند. ما بستر  خوبي داریم و امیدوارم این بستر در بازی‌های آسیایی ناگویا جواب بدهد و ما بتوانیم کاری را انجام بدهیم که قبلا اتفاق نیفتاده است. 

وی در خصوص پیشرفت رکوردی شنای ایران گفت: از مربیان شنا ممنون هستم، اما توقع جامعه از یک فردی که از جنس آن رشته است، موفقیت است. این موضوع در واترپلو شد و قاطعانه می‌گویم در بازی‌های آسیایی آینده فینال بازی خواهیم کرد. مدرسه واترپلو صربستان در کشور پیاده شده است، اما شنا نیازمند عزم ملی است. البته ظرفیت را پر کردیم و در رده پایه ۳۰،۴۰ شناگر بسیار خوب داریم که موفق می‌شوند. سام واژیر را در شیرجه در کانادا داریم که قهرمان شده است که کانادایی‌ها به شده دنبالش هستند، اما به شدت از او مراقبت می‌کنیم و خانواده او نیز دوست دارند برای ایران شنا کند. سامیار عبدلی را نیز بوندس لیگا می‌خواهد.

وی در خصوص اینکه بسیاری از شناگران ما در ادوار گذشته پس از حضور در المپیک از سطح اول دور شدند، گفت: سعی می‌کنیم سامیار را حفظ کنیم. المپیک آخر شنا است، اما در لیگ بچه‌های ما ۳۰ میلیون پول می‌گیرند. برای موفقیت شنا عزم و اراده وزارت ورزش و آموزش و پرورش نیاز است. آمریکا در المپیک ریو ۱۳ مدال از دوومیدانی و ۱۶ مدال از شنا گرفت که در رنکینگ بالا آمد. 

رضوانی در خصوص نظارت در دیدار آمریکا و رومانی گفت:  از سال ديگر عضو هيئت رييسه فدراسیون جهاني به عنوان نماینده آسیا هستم.، اما در حال حاضر عضو کمیته فنی واترپلو هستم. امشب بازی بسيار مهم آمريكا و روماني را داريم كه سرپرست اين مسابقه هستم.

 سرمربی تیم ملی تراپ: بیرانوند ضعف تکنیکی نداشت ولی جو المپیک سنگین بود

نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان در پایان این مسابقات اظهار کرد: در ابتدا از فدراسیون تیراندازی و شخص مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، رییس کمیته اهداف‌پروازی و کمیته فنی آقایان حقیقت و بوربور و همه عوامل فدراسیون که حمایت ویژه از اهداف پروازی به عمل آوردند تشکر می‌کنم. همانطور که فکر می‌کردیم این المپیک اولین المپیکی بود که اهداف‌پروازی در آن حضور داشت و انتظاری که می‌رفت این بود که بیش از هر چیز دیگر یک پشتوانه‌سازی برای آینده ورزشکاران جوانان، خود بیرانوند و همه عزیزانی که خواهند در المپیک شرکت کنند داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان با اشاره به ثبت امتیاز ۱۱۷ توسط محمد بیرانوند عنوان داشت: بیرانوند راند اول را با خطا شروع و با خطا به پایان رساند راند دوم نیز به همین گونه بود. ما دلایل این اتفاق را بررسی کردیم و این اتفاق در راندهای بعدی کمتر اتفاق افتاد. در همان راند اول و دوم ۲۳ بشقاب را در توالی و بدون خطا زد و این نشان می‌دهد که ضعف تکنیکی نداشته و این فقط به خاطر جو المپیک است. 

وی افزود: فضای المپیک اصلا ساده نیست. نمی‌خواهم به گونه‌ای صحبت کنم که به نظر برسد تجربه زیادی در این زمینه دارم بلکه من هم اولین بار بوده در این رویداد بزرگ شرکت می‌کنم. این رویداد نیاز به تمرکز، توجه و آمادگی ذهنی بالا دارد. 

نیکخو با تاکید بر اینکه یادمان باشد با این نوجوان کمتر از ۱۶ سال رو‌به‌رو هستیم، گفت: دیروز من در ذهن خودم کمی از دست محمد دلخور بودم و دور از او به این موضوع فکر می کردم. مارچلو دراتی، مربی سابق ما آمد گفت چرا ناراحت هستی، کفتم محمد امتیاز ۷۰ زده  و من انتظار داشتم بهتر عمل کند. او گفت نیم ثانیه هم اجازه نمی‌دهم از این موضوع ناراحت باشی.

وی یادآوری کرد: خداراشکر  در راند آخر امتیاز ۲۵ را زد که نشان از آمادگی، لیاقت و توان بالای روحی و جسمی او دارد فراموش نکنید که در رویدادی مانند المپیک هستیم که فشار آن می‌تواند یک نوجوان ۱۵ ساله را تحت تاثیر قرار دهد.

سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان در پایان گفت: امیدوارم در المپیک ها بعدی هم در اهداف پروازی نماینده قابل قبولی برای کشورمان باشیم. امیدوارم این اتفاق برای اسکیت و دختران ما نیز بیفتد و برای کشور افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر