صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد شاهرود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود از راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خبر داد.
کد خبر : 924830

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباسعلی جلالی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود در جلسه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و با حضور رئیس و برخی مسئولان این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توانمندسازی و به‌روزرسانی مهارت‌های کاربردی برای دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تأسیس می‌شود.

وی درباره کیفیت فعالیت این مراکز افزود: در اصل مرکز TMC مرکز فنی و حرفه‌ای در جوار دانشگاه است و مدرسان این مرکز، می‌توانند از استادان دانشگاه باشند یا از افراد خبره‌ای که به دانشگاه می‌آیند و فرایند تدریس و مهارت‌آموزی را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود عنوان کرد: در استاندارد‌های فنی و حرفه‌ای  برای افرادی که می‌خواهند از صفر مهارتی را یاد بگیرند استاندارد شغل داریم و تعدادی استاندارد‌ها نیز شاخص‌های شایستگی است. یعنی افرادی هستند که مدرک دانشگاهی یا مدارک دیگر حرفه‌ای را دارند؛ اما می‌خواهند توانایی خود را به‌روز کنند.

جلالی تفاوت مراکز یادشده با سایر مراکز آموزش آزاد را در قدرت مانور بیشتر نسبت به سایر آموزشگاه‌های دیگر دانست و بیان کرد: در آموزشگاه‌های آزاد تعدادی رشته را معرفی می‌کنند بر اساس آن رشته‌هایی که توانایی آموزش آن را دارند به آنها مجوز می‌دهیم و صرفاً اجازه دارند در همان رشته‌ها کارآموز بپذیرد؛ اما در TMC عنوان رشته مهم نیست؛ بلکه هر رشته‌ای را که دانشگاه اعلام کرده که توانایی آموزش آن را دارد یا می‌تواند اشتراک‌گذاری کند امکان فراهم آوری آن است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳و نیم میلیارد وام چهار درصدی به افرادی که توانستند مدارک فنی حرفه‌ای را اخذ کنند اختصاص یافت، اضافه کرد: در سامانه ملی مجوز‌ها اگر کسی بخواهد مجوزی را اخذ کند در بسیاری از حرفه‌ها ابتدا باید مدرک فنی حرفه‌ای داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شاهرود امکانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را فراتر از آنچه تصور می‌کرد برشمرد و مطرح کرد: امکانات این واحد دانشگاهی تماماً مواردی است که می‌تواند در همکاری فی‌مابین مورد استفاده کارآموزان قرار گیرد.

آمادگی واحد شاهرود برای راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود نیز آمادگی خود را برای راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی (TMC) اعلام کرد و گفت: بخشی از مخاطبان می‌توانند دانش‌آموز یا دانشجویان باشند و بخشی هم افرادی که از خارج از مجموعه دانشگاه این آموزش‌ها را می‌بینند اگر در دانشگاه دوره‌ای برگزار شود که مدرک دانشگاهی و مرکز آموزش فنی حرفه‌ای به شرکت‌کنندگان ارائه شود قاعدتاً اثرگذاری و اعتبار آن برای مخاطب بیشتر بوده و اگر فرد به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکاری باشد از این مدرک می‌تواند برای اخذ مجوز‌های لازم استفاده کند.

حسینعلی سمیعی ادامه داد: به‌عنوان نمونه با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دانشکده پزشکی را داریم می‌توانیم دوره‌های متعددی را که مورد کاربرد بسیاری از مخاطبان است برگزار کنیم و قائل به این هستیم که دوره‌ها با کیفیت تمام برگزار شود تا مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

وی بیان کرد: با هدف توانمندسازی و به‌روزرسانی مهارت‌های کاربردی برای دانشجویان و کمک به اشتغال دانش‌آموختگان بر پایه سه فرآیند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار و همچنین تقویت تخصص و مهارت افراد شاغل در بازار کار با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه و با فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌های مطلوب، آماده افتتاح مرکز TMC در واحد دانشگاهی شاهرود هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر