صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

رهایی: انستیتو چاپ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: آمادگی دنبال کردن نیاز‌های صنعت چاپ، موضوعات مربوط به انستیتو چاپ را داریم، تا حد امکان نیاز‌های مرتبط با آن صنعت چاپ مرتفع شود.
کد خبر : 924825

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رهایی با اشاره به بخش‌ها و فعالیت‌های تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای ۱۸ دانشکده و ۲۰ پژوهشکده و مرکز تحقیقاتی است و از ابتدا جهت گیری و هدف این دانشگاه در راه اندازی و ایجاد رشته‌ها، توجه به نیاز‌های خاص کشوربوده است.

وی نمونه آن را رشته مهندسی پلیمر دانست که از دل آن موضوعات دیگری مطرح شده است، ادامه داد: دانشکده مهندسی پلیمر از زمانی موضوع رنگ به آن اضافه شد و به نام مهندسی پلیمر و رنگ تغییر نام داد و در این دو رشته در ۳ سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر دانشجو می‌پذیرد.
رهایی با بیان اینکه در سایر رشته ها، چون مهندسی نساجی و سایر رشته‌ها اقدامات دیگری در حال اجرا است یادآور شد: سعی می‌شود هر توسعه‌ای که در دانشگاه صورت می‌گیرد با این جهت گیری باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان کرد: ما درزمینه توسعه دریا محور، دانشکده مهندسی دریا را راه اندازی کردیم و این دانشکده در کشور جز دانشکده‌های منحصر به فرد است.

رهایی چاپ را از دیگر زمینه‌های مورد توجه این دانشگاه عنوان کرد و گفت: سعید پورمهدیان که از گذشته در دانشکده مهندسی پلیمر مشغول به فعالیت بوده است و با تشخیص این نیاز مهم، موضوع ایجاد انستیتو چاپ را پیگیری کرد و این پیگیری‌ها امروز به بار نشست و بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه مبادله شده است، راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که در سایه وزارت ارشاد فعالیت‌های مستمر در این انستیتو دنبال شود گفت: ما آمادگی داریم نیاز‌های صنعت چاپ، موضوعات مربوط به این انستیتو دنبال شود و تا حد امکان نیاز‌های مرتبط با صنعت چاپ مرتفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر