صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

گردن زدن والیبال پای گناه فوتبال!/ سیاست غلط مدیران پیکان؛ موفق باش و قربانی شو

تمرکز و انرژی مدیران باشگاه پیکان معطوف تیم سقوط کرده فوتبال باشگاه شده و هیچ اعتنایی به شرایط تیم والیبال باشگاه ندارند.
کد خبر : 924819

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در باشگاه پیکان چه خبر است؟ به نظر می رسد تمامی تمرکز آبی های جاده مخصوص با آن همه امکانات و تشکیلات معطوف پرونده فساد در فوتبال شده و می کوشند به هر ترتیبی که شده تیم سقوط کرده را در لیگ برتر حفظ کنند؛ اتفاقی که اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار است. چه آنکه رقابتهای لیگ برتر فوتبال نیز قرعه کشی شده و برنامه بازی ها نیز مشخص است.

تیم ها های حاضر در لیگ تمرینات خود را آغاز کرده اند و پروسه یارگیری و جذب بازیکنان جدید نیز تقریبا در انتهای راه است. از سوی دیگر گرد و غبار و سر و صداهای موجود در پرونده فساد در فوتبال نیز خوابیده و به نظر می رسد که این پرونده در نهایت با برکناری چند مسئول در فوتبال ایران بسته شده و اتفاق دیگری در آن نخواهد افتاد.

این ثابت می کند که پروژه باشگاه پیکان برای بقا در لیگ برتر شکست خورده ولی نکته عجیب اینکه آنها تمامی تخم مرغ های خود را در سبد تیم فوتبال ورشکسته و سقوط کرده گذاشته اند و از سایر تیم های باشگاه غافل شده اند.


در حالی که کمتر از سه ماه دیگر به آغاز لیگ برتر والیبال ایران باقی مانده و تیم‌ها در حال جذب بازیکنان جدید هستند، از تیم والیبال پیکان هیچ خبری نیست. تیمی که در راستای سیاست های باشگاه پیکان در فصل گذشته بازیکن دانه درشت و گرانقیمت نداشت و با مشتی بازیکن جویای نام توانست نتیجه درخشانی را گرفته و به رتبه سوم لیگ برتر والیبال برسد.

با این موفقیت قابل توجه به نظر می رسید که باشگاه پیکان برای تیم والیبال خود برنامه های مفصلی برای فصل جدید داشت باشد اما همه تمرکز و انرژی مدیران این باشگاه معطوف تیم سقوط کرده فوتبال باشگاه شده و هیچ اعتنایی به شرایط تیم والیبال باشگاه ندارند. باشگاه والیبال پیکان که عنوان پرافتخارترین تیم ایران و آسیا را یدک می‌کشد، در بلاتکلیفی به سر می‌برد و اکثر بازیکنان فصل قبل این تیم به باشگاه‌های دیگر رفته‌اند.


اخبار بیرون آمده از راهروهای آبی های جاده مخصوص نشان می دهد که بودجه محدودی برای این تیم برای فصل جدید در نظر گرفته شده و هدفگذاری مدیران این باشگاه صرفا حضور در جمع 8 تیم برتر لیگ والیبال است. آنچه سبب شده تا بازیکنان شاخص و چهره این تیم نیز تمایلی به ماندن نداشته باشند و مذاکرات خود و حتی عقد قرارداد با سایر باشگاه های لیگ برتری در پی بگیرند. در حال حاضر در مجموع 6، 7 بازیکن اصلی پیکان از این تیم جدا شده اند و این نشان می دهد که پیکانی ها برای فصل جاری کار بسیار دشواری خواهند داشت.

تمامی این اتفاقات منبعث از سقوط تیم ناکام فوتبال این باشگاه به لیگ یک است که سبب شده تا مدیران بالادستی پیکان در مقوله تیم داری در عرصه ورزش تجدیدنظر کرده و بودجه محدودی را برای فصل جدید در نظر بگیرند. در حقیقت در این مقوله والیبال پرافتخار قربانی فوتبال ناکام شد!


این در حالیست والیبال پیکان همیشه جور فوتبال این مجموعه را به دوش کشیده و تیم والیبال پیکان پرافتخارترین تیم ایران و آسیاست. ورزش پیکان را با والیبال می‌شناسند و والیبال این باشگاه همیشه جور سایر رشته‌های ورزشی آن را کشیده اما بواسطه ناکامی های فوتبال تصمیم‌گیری اینگونه شده. در حالیکه از منظر منطقی در شرایطی که فوتبال نتیجه نگرفته، می شد تمرکز و بودجه ویژه ای برای تیم والیبال در نظر گرفت تا با موفقیت این تیم در لیگ برتر والیبال ناکامی های فوتبال کاور شود اما سیاست مدیران ایران خودرو اینگونه نیست.


مدیران باشگاه پیکان که پیش از این ناتوانی و سیاست های غلط خود را در باشگاه های دیگر اثبات کرده اند، حالا در پیکان هم همین مسیر غلط را پیش می روند و عجیب اینکه کسی جلودار آنها نیست. باید منتظر بود و دید که پیمان اکبری مربی کهنه کار و پرافتخار پیکانی ها برای فصل جاری چه برنامه ای خواهد داشت و مشکل محدودیت بودجه و جدایی نیمی از بازیکنان تیمش راچگونه حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر