صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳

باقری: از هرگونه ابتکار بین‌المللی برای حمایت از مردم فلسطین استقبال می‌کنیم

سرپرست وزارت خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن قدردانی از دیپلماسی این کشور در پیگیری پرونده جنایات رژیم صهیونیستی، بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد.
کد خبر : 924789

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «رونالد لامولا» وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان به تهران سفر کرده است، با «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص تداوم پیگیری توسعه و گسترش روابط بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد. 

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار با تبریک برگزاری موفق انتخابات و تشکیل دولت جدید در آفریقای جنوبی، برای آقای دونالد لامولا وزیر جدید امور خارجه این کشور در این مسئولیت جدید و مهم آرزوی موفقیت کرد. 

باقری با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو کشور در دوره گذشته، ابراز امیدواری کرد با تلاش دولت‌ها و رؤسای جمهور جدید دو کشور شاهد توسعه جدی و موثر روابط و بهره برداری بیش از پیش از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در ایران و آفریقای جنوبی در راستای تامین منافع دو کشور باشیم. 

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین بر ظرفیت‌های خوب همکاری بین دو کشور در عرصه‌های سیاسی و حقوقی بین‌المللی با بهره‌گیری از سازوکارهای چندجانبه‌گرایی برای مقابله با رویکردهای یکجانبه‌گرایی و اعمال محدودیت‌های غیرقانونی برخی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا علیه کشورهای مستقل با سوء‌استفاده از موضوعاتی همچون حقوق  بشر و تروریسم و عدم اشاعه تاکید کرد.  

باقری از نقش بارز آقای لامولا بعنوان دیپلماتی شجاع و مبتکر در پیگیری پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری و اهتمام ویژه دولت آفریقای جنوبی در محکومیت جنایات این رژیم در محافل حقوقی و قضایی بین‌المللی تمجید کرد و بر حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از نقش مهم آفریقای جنوبی در این راستا تاکید نمود و افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه ابتکار و اقدامی در عرصه بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مقابله و محکومیت نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت در غزه حمایت می‌کند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی همچنین با ابراز خرسندی از تحقق عضویت کامل ایران در گروه بریکس در دوره ریاست آفریقای جنوبی بر این گروه اقتصادی، بر اهمیت تداوم تعامل و همکاری دو کشور در مجامع بین‌المللی و سازوکارهای چندجانبه مثل بریکس برای دفاع و صیانت از حقوق کشورهای مستقل و همچنین حمایت از حقوق مردم فلسطین تاکید کرد. 

دونالد لامولا وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی نیز با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به ایران، برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران را تبریک گفت و حضور خود به عنوان نماینده ویژه دولت و رئیس‌جمهور کشورش در مراسم ادای سوگند دکتر پزشکیان و ابلاغ پیام تبریک آقای «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور کشورش به ایشان را نشان‌دهنده عزم و اراده جدی این کشور برای تداوم پیگیری روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و پرتوریان توصیف نمود. 

وی همچنین اهتمام و علاقمندی کشورش برای پیگیری روند توسعه و گسترش روابط دو کشور به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و تجاری، تقویت ارتباطات و همکاری‌های فرهنگی و مردمی، همچنین توسعه تعاملات و همکاری‌های بین المللی در چارچوب دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه و دیوان کیفری بین‌المللی و همچنین تقویت رایزنی و مواضع مشترک در زمینه مبارزه با نسل‌کشی در غزه را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر