صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ولیلو:

دانشکدگان جدید متناسب با نیازهای جامعه در دانشگاه آزاد ارومیه راه‌اندازی می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانشکدگان جدید متناسب با نیازهای جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه راه‌اندازی می‌شوند، گفت: برخی از این دانشکدگان تأسیس و برخی نیز که مجوزهای اولیه را کسب کرده‌اند، تا مهر تأسیس می‌شوند.
کد خبر : 924774

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه محمدرضا ولیلو در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد با اشاره به تأسیس دانشکده هوش مصنوعی، فضای مجازی و فناوری‌های پیشرفته واحد ارومیه، تعلیم و تربیت اسلامی و مهارت و کارآفرینی، از تأسیس دانشکدگان صنعت ساختمان و محیط‌زیست، بازار و کسب‌وکار، حکمرانی و تمدن، جامعه و رسانه که مجوز آنان ابلاغ شده است، در ماه‌های آینده خبر داد.

وی با اشاره بر اینکه در حوزه‌های تربیتی، نقش محوری دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس تربیت هویتی، تخصصی، اجتماعی و مهارتی است افزود: بر همین اساس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در قالب طرح پویش به صورت بورسیه تحصیلی، هم‌زمان با تحصیل در کارخانه‌ها، واحدها و مراکز تولیدی در حوزه تخصصی و علاقه خود مشغول به کار می‌شوند.

ولیلو با اشاره بر اینکه تعداد هزار و 560 دانشجو در قالب این طرح در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی هم‌زمان با تحصیل مشغول به کارند افزود: از این میزان، هزار و 60 دانشجو مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه است و پیش‌بینی می‌شود این رقم برای ترم‌های تحصیلی آینده نیز افزایش یابد.

وی با اشاره بر اینکه یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان غربی در حوزه کشاورزی و دامی بوده و این مهم سهم بسزایی در درآمدزایی مردم استان دارد، افزود: سهم بخش کشاورزی در اشتغال کشور ۱۸ درصد است و به دلیل موقعیت خاص آذربایجان غربی به ‌عنوان استان ۳۳ درصد کشاورزی بخش قابل‌توجهی از جمعیت استان در این بخش فعال هستند؛ از این رو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برای اثرگذاری در این حوزه، اقدام به تأسیس سرای نوآوری امنیت غذایی کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عصر امید کشور به همت این دانشگاه در آبان ماه سال جاری تصریح کرد: کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌ها تولیدی برای معرفی پتانسیل و رفع موانع صنایع غذایی و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر در این حوزه، در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به وجود 25 درصد مرزهای فعال کشور در آذربایجان غربی به راه‌اندازی سرای نوآوری اقتصاد مرزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان تأکید کرد و گفت: این سرای نوآوری در زمینه توزیع عدالت آموزشی و عدالت اقتصادی نقش‌آفرینی خواهد کرد.

ولیلو با اشاره به عضویت دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در کنسرسیوم محیط‌زیست کشور اذعان کرد: احیای دریاچه ارومیه به عنوان یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم استان در برنامه‌های این دانشگاه قرار داشته و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه نیز در این حوزه فعالیت‌هایی انجام داده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری و بسزای اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس جهت‌گیری الهی تصریح کرد: در کلیه واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی رابطان جهت‌گیری الهی شناسایی و به صورت شبکه گسترده برای اثرگذاری در این حوزه در حال فعالیت هستند تا تأثیرات معنوی بیشتری در عرصه پرورشی داشته باشیم.

ولیلو خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در حوزه آزمایشگاه‌ها نیز فعالیت‌های مؤثری انجام داده و با استقرار آزمایشگاه‌های مرجع در مناطق مرزی، کمک شایانی به بازرگانان و تولیدکنندگان می‌کند.

وی با اشاره به وجود 22 هزار مترمربع فضای مسقف ورزشی و 6 سالن مجهز در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که برای خدمت به جوانان، دانشجویان و عموم مردم در حال فعالیت هستند به تحصیل قهرمانان ورزشی و ملی پوشان در رشته‌های مختلف ورزشی در این دانشگاه و در مقاطع تحصیلی مختلف تأکید کرد.

وی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با ساماندهی 292 تیم و برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر وحدت به عنوان منشأ وحدت در بین مردم و مسئولان را از اقدامات فاخر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی دانست.

انتهای پیام/

برچسب ها: آذربایجان غربی
ارسال نظر