صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گذرواژه 15 میلیون کاربر مرورگر کروم حذف شد

یک اشکال فنی در مدیریت گذرواژه مرورگر کروم باعث شد 15 میلیون کاربر گذرواژه‌شان را از دست بدهند در پی این اتفاق گوگل عذرخواهی کرد.
کد خبر : 924756

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوگل اعلام کرد این مشکل که در ۲۴ ژوئیه آغاز شد و به مدت حدود ۱۸ ساعت ادامه پیدا کرد، کاربران نسخه ام ۱۲۷ کروم در ویندوز را درگیر کرد و به دردسر انداخت.

این باگ باعث شد بسیاری از کاربران نتوانند به گذرواژه‌های ذخیره شده، دسترسی پیدا کنند یا گذرواژه‌های جدیدی را ذخیره کنند. گوگل به این مشکل پی برد و تلاش کرد به سرعت آن را حل کند اما در این فاصله، تعداد زیادی از کاربران، گرفتار این مشکل شدند.

با توجه به تعداد کاربران کروم که بیش از سه میلیارد نفر است، تأثیر این باگ، قابل توجه بوده است. گوگل برآورد کرد حدود ۲۵ درصد از کاربران، با تغییر در پیکربندی این برنامه مواجه شدند؛ یعنی ۷۵۰ میلیون نفر با این مشکل روبرو شدند. از این عده، حدود ۲ درصد با مشکلاتی در خصوص مدیریت گذرواژه‌ مواجه بودند؛ یعنی گذرواژه‌های ذخیره شده ۱۵ میلیون نفر، ناپدید شد.

راه‌کاری که گوگل در ابتدا ارائه کرد، نیازمند دانش فنی بود. بنابراین، گوگل به یک راه‌کار قابل دسترس‌تر متوسل شد که در آن، کاربران باید مرورگر کروم خود را ری‌استارت کنند تا قابلیت مدیریت گذرواژه‌ آن دوباره کار کند.

گوگل به کاربران توصیه کرد برای دریافت کمک در مواجهه با مشکلات احتمالی، با پشتیبانی گوگل ورک اسپیس تماس بگیرند.

بر اساس گزارش گیز چاینا، حادثه باگ گذرواژه‌ کروم گوگل، ریسک وابستگی صرف به مدیریت گذرواژه‌ مبتنی بر مرورگر را بارز می‌کند. کاربران باید مرتباً از گذرواژه‌های خود، پشتیبان گیری کنند و از ابزارهای مدیریت گذرواژه‌ اختصاصی برای امنیت بهبود یافته، استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرورگر گوگل
ارسال نظر