صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
المپیک پاریس

ثریا آقایی: با ورزشکاران سراسر دنیا صحبت کرده‌ام/ کسی جز خودم نمی‌تواند برایم تبلیغ کند

ملی پوش بدمینتون بانوان گفت: جز خودم و IOC، نفر سومی نمی‌تواند برای ورزشکار تبلیغ کند.
کد خبر : 924716

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،ثریا آقایی، کاندیدای ایران برای حضور در کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک که این روزها در دهکده بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ مستقر شده، گفت: از روزی که به پاریس آمده‌ام، با افراد زیادی صحبت کرده‌ام اما کار بسیار سختی دارم. 


دختر بدمینتون باز ایران که این روزها با ۲۹ ورزشکار دیگر از سراسر دنیا برای حضور در کمیسیون ورزشکاران IOC رقابت می‌کند، درباره شرایطش گفت: سه روز است که به پاریس رسیده‌ام و از همان لحظه ورودم صحبت با ورزشکاران ‌کشورهای دیگر را آغاز کرده‌ام. البته کمیته بین‌المللی المپیک برای کاندیداها قوانین سختی دارد. به طوری که جز خودم و IOC، نفر سومی نمی‌تواند برای ورزشکار تبلیغ کند. کمیته بین المللی المپیک هم در حدی که ویدیوهایی از کاندیداها آماده کرده و در قالب پست و استوری کار می‌کند. 


او‌ درباره نحوه برگزاری انتخابات اظهار کرد: ۳۰ نفر برای ۴ جای خالی کمیسیون ورزشکاران کاندیدا شده‌اند که از بین اینها ۱۶ ورزشکار خانم و ۱۴ ورزشکار آقا هستند. رای‌گیری از ۱۸ جولای آغاز شده ‌و تا ششم آگوست ادامه دارد و ورزشکاران حاضر در دهکده می‌توانند با حضور‌ در محل رای گیری، چهار نفر را انتخاب کنند. 


آقایی با اشاره به مذاکره‌اش با بدمینتون بازهای حاضر در المپیک پاریس گفت: از رشته بدمینتون هم من و یک ورزشکار از سریلانکا در این رقابت حضور داریم. حتما اهالی بدمینتون ترجیح می‌دهند یکی از این رشته عضو کمیسیون باشد. در این چند روز با ورزشکاران بدمینتون از کشورهای مختلف صحبت کرده ام. اما نمی‌دانم به من رای می‌دهند یا به ورزشکار سریلانکا رأی می دهند.


وی در پاسخ به این سوال که ورزشکاران کاروان ایران با او همراهی کرده‌اند یا خیر گفت: با آنها صحبت کرده‌ام و قول حمایت داده‌اند اما مسئله این است که آنها هم‌ نمی‌توانند به صورت شفاف و‌ مستقیم برای من تبلیغ کنند. باید ببینیم تا ششم آگوست چه اتفاقی رخ می دهد. روز ۱۷ مرداد نتیجه انتخابات مشخص می‌شود و من تا آن زمان در پاریس هستم. امیدوارم که انتخاب شوم تا افتخاری برای ایران به دست آورم و نماینده ای برای ورزشکاران خانم و ورزشکاران ایران باشم. البته می‌دانم که کار بسیار سختی دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر