صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
اقتصاد و دولت چهاردهم/۵۹

دولت پزشکیان مکلف به اجرای قانون نهضت ملی مسکن باشد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت ملی مسکن قانون مصوب مجلس است و دولت و وزارت راه و شهرسازی مکلف به اجرای آن هستند.
کد خبر : 924714

به گزارش خبرنگارگروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مردمی‌ترین طرح دولت سیزدهم در تامین مسکن مورد نیاز جوانان و خانوار‌های فاقد مسکن همواره مورد تاکید جهت تولید مسکن صنعتی است که انتظار می رود دولت چهاردهم ادامه داراین بخش از مسیر تامین مسکن برای مردم باشد.

بخش مسکن با ایجاد اشتغال در دهک‌های پایین جامعه موجب می‌شود رفاه درآمدی این گروه بیشتر شود، زیرا بیشتر نیروی کار شاغل در این بخش نیروی کار با مهارت پایین هستند و ایجاد اشتغال برای این گروه که از اقشار کم‌درآمد به‌شمار می‌روند، می‌تواند زمینه مهمی در کاهش فقر باشد بنابراین، اگر تولید مسکن، توجیه اقتصادی خود را از دست دهد تاثیر منفی گسترده‌ای بر وضعیت اشتغال در این حوزه خواهد گذاشت.

در حالی که مسکن صنعتی، پویا و اثرگذار در توسعه اقتصادی کشورهاست بطوریکه سرمایه گذاری در تولید و ساخت و ساز مسکن به نوعی خود اقتصادی مولد، پویا، اشتغالزا و محرک است و رونق این صنعت، زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده چرا که بیش از ۳۰ درصد از اقتصاد متاثر از گردش اقتصادی ساختمان‌سازی است.

در همین رابطه حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگارآنا، درباره اولویت دولت چهاردهم در حوزه مسکن سازی و همچنین اهمیت تداوم نهضت ملی مسکن گفت: نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم تعطیل نخواهد شد و این مسکن سازی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، زیرا هر اتفاقی که در حوزه مسکن در حال وقوع است در راستای قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی و سایر قوانین است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: چون نهضت ملی مسکن قانون است، دولت و وزارت راه و شهرسازی مکلف هستند که در ریل قانون حرکت کنند، طبیعتا در این شرایط این قانون نمی‌تواند متوقف شود و از سوی دیگر مسکن‌سازی، ضرورت امروز و نیاز کشور است.

وزیر راه و شهرسازی باید در حوزه مسکن‌سازی اراده داشته باشد

حاجی دلیگانی گفت: مجلس در انتخاب و رای اعتماد دادن به وزیر راه و شهرسازی، به مولفه‌هایی که رهبر معظم انقلاب به آنها تاکید کردند توجه می‌کند و از حیث درآمدی نیز وزیر راه و شهرسازی که روی کار می‌آید باید توانمندی لازم را در حوزه راه، مسکن، حوزه هوایی، دریایی، ریلی و شهرسازی داشته باشد. در این شرایط نیازمند یک فرد جامع الشرایط هستیم که دلسوز و توانمند باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: وزیر راه و شهرسازی که از مجلس رای اعتماد بگیرد باید گزینه‌ای باشد که به مسئولیت دولت در قبال مسئله مسکن توجه کند و در حوزه مسکن‌سازی اراده داشته باشد تا امور این حوزه پیش برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر