صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

ترکیب هوش مصنوعی با فناوری آموزشی

دانشگاه مالی و اقتصادی شاندونگ چین نخستین مدل تخصصی هوش مصنوعی برای آموزش عالی و تدریس در حوزه علوم اجتماعی را معرفی کرده است که این امر پیشرفتی در فناوری آموزشی محسوب می‌شود.
کد خبر : 924693

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه مالی و اقتصادی شاندونگ نخستین مدل تخصصی هوش مصنوعی برای آموزش عالی و تدریس در حوزه علوم اجتماعی در کشور چین را معرفی کرده است که این امر پیشرفتی در فناوری آموزشی محسوب می‌شود. این مدل از فناوری هوش مصنوعی برای حل چالش‌های قدیمی مانند ناهماهنگی بین یادگیری نظری و کاربرد عملی استفاده می‌شود.

«جیا هاییان» رئیس دانشکده مدیریت عمومی و سیاست در دانشگاه شاندونگ گفت: این مدل هوش مصنوعی به تولید، انباشت و اشتراک داده‌های دانش در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از جمله اقتصاد، مدیریت، ادبیات، حقوق، علوم، مهندسی، آموزش و هنر کمک می‌کند. علاوه بر این، معلمان می‌توانند از این مدل برای کسب بینش در مورد پیشرفت دانشجویان و تنظیم برنامه‌های توسعه شخصی استفاده کنند.

هاییان افزود: دانشجویانی که به دنبال مدرک مدیریت امور عمومی هستند و قبلاً باید به دفاتر دولتی مراجعه می‌کردند تا روندهای بیمه را انجام دهند، اکنون می‌توانند از طریق محیط مجازی که توسط مدل هوش مصنوعی تسهیل شده است، به بینش کاملی از پیچیدگی‌های عملیات بیمه دست یابند.

جیا گفت که چندین دانشگاه و کالج علاقه‌مند به استفاده از مدل هوش مصنوعی جدید هستند .استفاده گسترده از مدل هوش مصنوعی به طور مداوم مدل را غنی‌تر می‌کند، به طوری که بتواند پاسخ‌های دقیق‌تری به درخواست‌های کاربران ارائه دهد.

وی افزود: در ترم پاییز آینده، این دانشگاه دوره عمومی مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی را برای همه دانشجویان سال اول ارائه خواهد کرد. این ابتکار با هدف افزایش مهارت دانشجویان در استفاده از هوش مصنوعی برای حل چالش‌های مربوط به زمینه‌های درسی و پرورش سازگاری و خلاقیت در محیط‌های هوشمند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر