صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرد؛

سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس مجددا باز می‌شود/ والدین نسبت به ثبت سریعا اقدام کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: سامانه سپند تا پایان تیر ماه فعال بوده، اما براساس رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان مرداد ماه باز خواهد شد؛ لذا والدین باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
کد خبر : 924690

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مالکی مدیرعامل سازمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ارتباط تلفنی با مجله صبحگاهی «صبح و گفتگو» از رادیو گفت‌وگو در مورد نرخ سرویس مدارس در سال جاری بیان کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران و آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، شهرداری تهران به عنوان مرجع صدور گواهی صلاحیت در حوزه شرکت‌های متقاضی ارائه خدمات رانندگان و ناوگان دانش آموزی تعیین شد که در سال جاری تحصیلی لازم الاجرا خواهد بود و براساس آن نیز لایحه‌ای جهت تعیین نرخ کرایه و بهای خدمات سرویس مدارس شهر تهران تقدیم شورای شهر تهران شد.

وی افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده، نرخ کرایه سرویس تاکسی در مدارس شهر تهران 45 درصد نسبت به سال گذشته بر قیمت پایه افزایش داشت. عدد کارشناسی شده بیش از این مقدار بود اما این عدد انتخاب شد خانواده‌ها بتوانند سرویس مدارس فرزندان را تامین کنند. عواملی از جمله ساعت اوج ترافیک و شیب منطقه‌ای در نرخ کرایه‌ای دخیل شده‌اند.

مالکی یادآور شد: تقریبا اساس تعیین نرخ کرایه برای سرویس مدارس، مصوبه شورا برای تعیین نرخ تاکسی بود که در سال جاری برای کل کرایه‌ها در نظر گرفته شد. به ازای مسافت طی شده به عدد 45 درصد رسیدیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره اطلاع رسانی‌هایی که از اردیبهشت ماه صورت گرفته خاطرنشان کرد: تا امروز نزدیک به 23 هزار دانش آموز در سامانه برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند. همچنین در مدارس استثنائی نیز حدود 2 هزار دانش آموز ثبت نام کرده‌اند. 130 شرکت نیز درخواست رسمی خودشان را برای ثبت نام در سامانه حمل و نقل دانش آموزی ثبت کرده‌اند که سازمان تاکسیرانی در حال بررسی مدارک آنهاست.

وی همچنین یادآور شد: سامانه سپند برای سرویس مدارس است و سامانه پشتبانی نیز در حال راه‌اندازی است. براساس برآوردها بیش از 100 هزار دانش آموزان سرویسی خواهیم داشت.

مالکی تاکید کرد: سامانه سپند شفاف است و قراردادهای والدین و شرکت‌ها در این سامانه بارگذاری می‌شود. پس از تایید شرکت‌های متقاضی، رانندگان تایید صلاحیت می شوند و براساس اطلاع رسانی‌ها، قراردادها منعقد می شود. سامانه تا پایان تیر ماه فعال بوده اما براساس رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان مرداد ماه باز خواهد شد. بخشی از اطلاع‌رسانی‌ها توسط آموزش و پرورش است تا به والدین اطلاع دهند. سامانه مجددا باز می‌شود و والدین باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند. روزانه حدود 30 هزار بازدید از سامانه وجود دارد.

در ادامه جعفری از مدیران مدارس تهران گفت: سال گذشته سامانه سپند کارکرد خوبی نداشت و آموزش و پرورش با چالش‌های زیادی مواجه شد. تا پیش از سامانه سپند، مدارس هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد و مشکلی برای حمل و نقل وجود نداشت. 57 درصد دانش آموزان در پایه ابتدایی و پیش دبستانی هستند و سامانه سپند با تمام مراحل نمی تواند برای ابتدای مهر آماده باشد و در اختیار همه دانش آموزان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: 16 میلیون و 700 هزار دانش آموز وجود دارد که 9 میلیون نفر از آنها به سرویس نیاز دارند. آموزش و پرورش با جامعه مخاطب خود به راحتی می توانست سرویس دانش آموزان خود را تامین کند اما سامانه سپند در صورتی می تواند موفق باشد که همه موارد رانندگان را در نظر بگیرد.

یکی از مواردی که موجب این سامانه شد تصور این بود که هزینه زیادی از والدین دریافت می‌شود. در حالی که مدارس دانش آموزان را با توجه به خصوصیت‌های فردی به رانندگان مخصوص می‌سپردند. اما مسئولیت این کار از روی دوش آموزش و پرورش برداشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر