صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
وعده‌های مدیرعامل کانون به سفیران خورشید؛

بچه‌های سندرم‌داون کربلایی می‌شوند

شماری از کودکان و نوجوانان دارای سندرم داون در یک گردهم‌آیی مذهبی به ابراز ارادت نسبت به حضرت امام حسین (ع) و مداحی و مدیحه سرایی عاشورایی پرداختند.
کد خبر : 924641

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای کانون خیریه سندرم داون در این گردهم‌آیی با عنوان سفیران خورشید میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند و در فضایی بسیار صمیمی و سرشار از معنویت و صداقت، عشق و علاقه خود را به سرور و سالار شهیدان با مداحی و شعرخوانی ابراز داشتند.

این برنامه با هنرنمایی «موچول» عروسک نمادین کودکان سندرم داون و عموقدرت عروسک مشهوری که وحید خسروی آن را حرکت می‌دهد و اجرای الهام دارابی قصه‌گوی بین‌المللی کانون همراه بود و آنها ساعتی برای بچه‌ها برنامه اجرا کردند.

در این میان علاوه بر مداحی کودکان، پخش نماهنگی از گفته‌های این بچه‌ها درباره میزان عشق و علاقه‌شان به امام حسین (ع) و شرکت در یک کارگاه نقاشی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در بخشی از این گردهم‌آیی چند نوجوان با توجه به توانایی‌هایشان مداحی کردند و به بیان آرزویشان برای تشرف به کربلا و حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند که حامد علامتی مدیرعامل کانون اعلام کرد این چند را نوجوانان به‌همراه یکی از والدین‌شان به کربلا اعزام خواهد کرد.

او در این گردهم‌آیی همچنین وعده کرد تا فضایی را مشابه مراکز کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران به کودکان سندرم داون اختصاص دهد تا آنها نیز بتوانند در فضای این مرکز کتاب بخوانند و از برنامه‌های کانون در کنار والدین‌شان استفاده کنند.

گیتی خامنه مجری مشهور برنامه‌های کودک دهه ۶٠ تلویزیون نیز در جمع بچه‌های سندرم داون به تمجید از آنها پرداخت و گفت: شما همان‌هایی هستید که دنیای ما را زیباتر کرده‌اید. برخی زندگی‌شان با دیگران متفاوت است این تفاوت‌ها مهم نیست و شما می‌توانید در کنار پدر و مادر‌های که عاشقانه دوست‌تان دارند آینده بسیار خوب و زیبایی را برای خودتان و مردم دنیا درست کنید.

در ابتدای این گردهم‌آیی نیز پوراندخت بنیادی مدیرعامل کانون سندرم داون با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این کانون و موفقیت‌های اعضای آن در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و اقتصادی و اشتغالزایی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابت همراهی در برگزاری این برنامه که روز ششم مرداد ١۴٠٣ برگزار شد قدردانی و اظهار امیدواری کرد این رویداد آغازی باشد برای همراهی و همکاری‌های بیشتر کانون پرورش فکری با کانون سندرم داون و بچه‌های عضو این مجموعه بتوانند به‌صورت برابر با دیگر کودکان از برنامه‌های کانون استفاده کنند.

موسسه رسانه‌ای آزنیک نیز در برپایی گردهم‌آیی سفیران خورشید با کانون سندرم داون همکاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر