صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

درویش:بیرانوند دو هفته قبل تماس گرفت تا به پرسپولیس برگردد/ گاریدو دروازه بان مد نظرش را معرفی کرده است+فیلم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: بیرانوند دو هفته پیش هم تماسی داشت تا جلسه‌ای برای بازگشت به پرسپولیس بگذارد ولی به او گفتیم که رقم قرارداد وی تغییری نخواهد کرد.
کد خبر : 924574

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا درویش پس از نشست هماهنگی دو باشگاه لیگ برتری با مسئولان فدراسیون فوتبال اظهار کرد: دغدغه همه مسئولان فوتبال آماده‌سازی استادیوم آزادی است. از مسئولان شرکت توسعه و تجهیز تشکر می‌کنم. برای اولین بار در دو شیفت 12 ساعته به صورت شبانه‌روزی در حال کار هستند تا استادیوم آماده شود. ای کاش این حمیت از یک سال پیش وجود داشت تا الان آماده می‌شد. همه پای کار آمدند تا استادیوم آماده شود. قول دادند حتی اگر برای بازی‌های ملی آماده نبود برای لیگ نخبگان آسیا به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود:هواداران بی شماری برای تماشای لیگ نخبگان لحظه شماری می‌کنند. باید رفاه این عزیزان هم در نظر گرفت. بحث استادیوم دوم است که مجموعه ورزشی تختی است. گزارش پیشرفت کار آن ارائه شد و می‌دانم جوادی مدیرکل ورزش استان تهران قریب یک ماه است جلسات مختلفی می‌گذارند تا مجموعه تختی آماده شود. فراموش نکنیم حضور پرسپولیس در مسابقات آسیایی فقط صرف حضور این تیم نیست و حضور هوادراان این تیم که یار دوازدهم هستند بسیار مهم است. نمود آن سال گذشته بود که ارث به جا مانده از گذشته باعث شد تا بازی بدون تماشاگر داشته باشیم. فشار نبود تماشاگران را حس کردیم. امیدواریم بودجه‌ای که برای آماده‌سازی ورزشگاه آزادی است تأمین شودتا آبرویی برای ایران در آسیا باشیم و پرسپولیس بازی در کنار تماشاگران را حس کند.

وی در مورد اینکه استادیوم تختی کشش حضور هواداران پرسپولیس و استقلال را حتی در لیگ برتر دارد، گفت: تختی 30 هزار نفر ظرفیت دارد و پاسخگوی بازی‌های پرهوادارتر نیست. شنیدم دو سه بازی استقلال و پرسپولیس در آزادی برگزار می‌شود ولی لیگ نخبگان آسیا خیلی سخت است در تختی برگزار شود. معاون ورزشگاه آزادی و شرکت تجهیز گفتند همه هم خود را گذاشته‌اند ولی امکاناتی نیاز است که شاید در یک ماه ورزشگاه آماده نشود. معضلی بوده که در یک سال گذشته کاری نکردند ولی در دو ماه اخیر کار شبانه‌روزی می‌کنند. ان‌شاءالله آماده شود، صرف اینکه پرسپولیس در این ورزشگاه بازی می‌کند نیست. تیم‌های بزرگ آسیا می‌آیند و ورزشگاه آبرویی برای ایران است. بدانند استادیوم مجهز نیاز همه ماست.

درویش در مورد اینکه با برگزاری بازی در ورزشگاه تختی مخالفتی ندارد، یادآور شد: بهترین برای ما بازی در آزادی است ولی آزادی که در دسترس باشد. مثل اینکه می‌شود ورزشگاه آزادی چمن نداشته باشد و چگونه می‌شود در آن بازی کرد. تیم‌ها باید گذشت داشته باشند و در تختی بازی کنند تا آزادی را برای همیشه داشته باشیم. اگر همه طرح‌هایی که گفتند آماده شود شاید تا 20 سال آینده استادیوم آزادی نیاز به تعمیر نداشته باشد. هیچ مجموعه‌ای برای پرسپولیس بهتر از آزادی نیست ولی به شرطی که استادیوم سالم و خوبی داشته باشیم. الزامات AFC را باید داشته باشیم، بازی در استادیوم آزادی برگزار شود ولی جرائم زیادی داشته باشیم و مجبور شویم در ورزشگاه دیگری برگزار کنیم خوب است! اگر استادیوم آزادی آماده شود بهترین استادیوم است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جذب یحیی عطیه الله و دروازه‌بان جانشین بیرانوند گفت: به غیر از این بازیکن، برای بازیکن دیگر هم نامه زدیم. نمی‌شود این‌ها را رسانه‌ای کرد ولی بازیکنی بود که 400 تا 500 هزار دلار می‌خواست تا رضایت‌نامه صادر شود. ما نامه برای مبلغی کمتر زدیم بعد به همان مبلغ نامه زدیم و تا 600 هزار دلار برای صدور رضایت‌نامه درخواست دادیم. آخرین خبر این باشگاه خارجی پرداخت 3 میلیون یورو برای رضایت‌نامه بود. همه هم و غم خود را پرسپولیس برای جذب بهترین‌ها گذاشته است. ضمن اینکه در فضایی بین باشگاه و سرمربی خارج از فضای دلالی بازیکن بگیریم.

وی افزود: بارها خواستیم مربیان مختلفی بگیریم و فضا را آلوده کردند. برای بازیکن هم همین جور عمل کردند. تا به امروز تسلیم حاشیه و افزایش قیمت نشده‌ایم. گذشته باشگاه نشان می‌دهد همیشه تلاش کردیم تا بهترین‌ها را که به باشگاه کمک می‌کنند آورده‌ایم و بعد از این هم چنین خواهد بود. هماهنگی بین سرمربی و باشگاه بسیار خوب و تنگاتنگ است. یقیناً بهترین‌ها را جذب می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد جذب دروازه‌بان گفت: سرمربی تیم دروازه‌بانی را معرفی کرده است. قرارداد هم برای این بازیکن آماده شد ولی دیروز نامه زدند به دلیل حضور در مسابقات قاره‌ای، این دروازه‌بان 2 شهریور می تواند بیاید. دروازه بان بزرگی است ولی اگر بناست دو هفته اول او را نداشته باشیم که درست نیست. دروازه بانان جوانی داریم ولی سرمربی تیم دو دروازه‌بان دیگر را کاندید کرده است.

وی در مورد اینکه پروسه جذی اخباری منتفی شد، گفت: بله، برای این بازیکن نامه زدیم اما باشگاه او نپذیرفت. اسناد موجود است و همه کارهایی که باید برای جذب بازیکنان مدنظر سرمربی انجام می‌شد اجرا شد. برخی در این زمینه تمایل نداشتند.

درویش در مورد صحبت‌های بیرانوند در حالی که از پرسپولیس جدا شده، گفت: متأسفانه حقوق حقه هر بازیکنی دست خود اوست و کم اینکه بازیکنانی از تیم رفتند  و از آنها تشکر کردیم. بزرگی پرسپولیس باعث بزرگی افراد شده و هیچ کس به پرسپولیس عظمت نداده است. ستاره های بزرگ تری بودند که رفتند و خیلی‌ها فکر کردند اگر بروند ادامه حیات پرسپولیس ممکن نیست اما دیگران آمدند و پرسپولیس نتیجه گرفت چون همیشه پرسپولیس است.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: اصرار بیرانوند را برای مصاحبه نمی‌دانم و سعی می‌کنم جواب ندهم. این بازیکن هم چند سالی برای پرسپولیس زحمت کشیده و فرزند پرسپولیس است. ولی یک سری حرف‌های متناقض می‌زند. امسال الحاقیه را به قرارداد بیرانوند اضافه کردیم، مگر سال پیش هم الحاقیه داشت که قراردادش را فسخ کرد؟ ظاهراً در سال‌های دور هم چنین کاری کرده و به نظر تنظیمی برای کارهایش ندارد. دو هفته پیش هم تماسی داشت تا جلسه‌ای برای بازگشت به پرسپولیس بگذارد. فقط قرارداد تغییری نمی‌کند و به او گفتیم فقط همان مبلغ قبل را می توانیم بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: سوای حق و حقوق باشگاه، دلم برای جوانی می‌سوزد که به خاطر علاقه‌مندی به پرسپولیس ایست قلبی و فوت کرد. چه کسی باید جوابگوی خون آن باشد؟ باید جوابگوی خانواده او باشیم. یک روز قبل از سالگرد این جوان، پدر خانواده هم درگذشت. مرگ یک انسان هوادار ساده است و از آن بگذریم؟ به خاطر کم‌توجهی و تصمیم شخصی که گرفته شد. بیرانوند امسال الحاقیه داشت، سال گذشته دلیل فسخ قراردادش چه بود؟ همه این‌ها توجیهی ندارد.

درویش در مورد ایکه پاداش‌های بازیکنان را از قرارداد پایه آنها کم می‌کرده، تصریح کرد: قانون محکم و متقن سازمان لیگ است که اگر پاداش 20 درصدی را 21 درصد بدهید تخلف است. آپشن و پاداش باید 20 درصد قرارداد باشد. شاید بدگمانی من باشد ولی این‌ها به دنبال آن بودند ما بیشتر از 20 درصد دهیم و این ها را محاسبه نکنیم، فردا بیایند همین را باعث جریمه و محرومیت باشگاه کنند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه بیرانوند برنده پرونده جنجالی است یا باشگاه پرسولیس، گفت: هیچ نقطه تاریکی در دفاع پرسپولیس وجود ندارد. مُر قانون می‌گوید جایی جز اینکه پرسپولیس برنده شود وجود ندارد.

وی در مورد سهمیه های سوخته پرسپولیس که وحدت هنانوف و نبیل باهویی هستند، عنوان کرد: گفتند 60 درصد تعداد بازی ها معیار است. باهویی از هفته چهارم آمد و نیم فصل رفت. وحدت هم نمی‌توانستیم مانع حضور او در فیفادی شویم و اسناد پزشکی آن هم موجود است.

درویش درباره اینکه پول انتقال عبدالکریم حسن دریافت شد، گفت: باید نامه بزنیم و شماره حساب بدهیم. می‌توانیم با بدهی‌های بین‌المللی و هر سیستمی تهاتر کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر