صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۸ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳
المپیک پاریس| به روز رسانی

هاشمی: شهسواری می توانست یک گیم دیگر را ببرد / شهسواری: به اشتباهات خودم باختم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ندا شهسواری خیلی خوب بازی کرد، یک گیم را برد و می‌توانست یک گیم دیگر را هم ببرد، اما حریفش یکی از بهترین‌های جهان و فرانسه بود و رنکینگ ۱۸ را داشت.
کد خبر : 924360

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز نخست رقابت های ورزشکاران کشورمان به پایان رسید.

سید مناف هاشمی درباره عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان اظهار داشت: ندا شهسواری خیلی خوب بازی کرد، یک گیم را برد و می‌توانست یک گیم دیگر را هم ببرد، اما حریفش یکی از بهترین‌های جهان و فرانسه بود و رنکینگ ۱۸ را داشت. به هر حال تمام بچه‌ها تلاششان را می‌کنند. نوشاد هم امروز بازی خوبی را از خودش به نمایش گذاشت و به راحتی حریفش را شکست داد. اگر او بتواند عملکرد امروزش را در دور بعد هم تکرار کند یکی از اتفاقات خوب را در المپیک شاهد خواهیم بود. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره عملکرد مهدی الفتی و حضورش در فینال پرش خرک رقابت‌های ژیمناستیک گفت: امیدواریم الفتی یک پله دیگر هم بالا برود. یک هفته فرصت دارد. او عملکرد خیلی خوب و امیدوار کننده‌ای داشت و روحیه بسیار خوب و بالایی دارد. 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: در شمشیربازی انتظار داشتیم اتفاقات بهتری رخ بدهد، اما متأسفانه نشد. تیراندازی هم فردا ۲ نماینده داریم و باید منتظر عملکرد خوب آنها باشیم در قایقرانی هم همینطور.

شهسواری:حریفم ضعیف نبود، اما می‌توانستم برنده باشم

ندا شهسواری که در اولین مسابقه خود در المپیک پاریس و در شرایطی که جو سالن به سود حریف فرانسوی بود، بازی را واگذار کرد، گفت: حریفم رنگ خوبی دارد و قهرمان اروپا است اما می‌توانستم برنده این دیدار باشم. پیش از مسابقه کمی استرس داشتم که برای هر ورزشکار و مسابقه‌ای طبیعی است اما با ورودم به سالن و شرایطی که تماشاگران فرانسوی به وجود آوردند، استرسم بیشتر شد. من مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته‌ام و بازیکن کم تجربه‌ای نیستم اما گاهی استرس بر بازیکنان با تجربه هم غلبه می‌کند. در برزیل هم در سالن مشابه با حضور تماشاگران پر سر و صدا مسابقه داده بودم اما حریفم از کشور میزبان نبود. شاید به همین علت جو سالن تا این حد روی من اثر گذاشت.

وی افزود: با وجود تمام این شرایط من می‌توانستم برنده این بازی باشم. در گیم سوم، امتیازاتی که از دست دادم، به خاطر اشتباهات خودم بود. در لحظات پایانی گیم چهارم هم همین شرایط را داشتم. من این بازی را به اشتباهات خودم باختم. پیش از مسابقه، فکر می کردم که برای برد مقابل این حریف کار بسیار دشواری دار‌م اما در اواسط گیم دوم، دیدم که می‌توانم برنده باشم و شاید اگر کمی بر خودم مسلط می‌شدم، نتیجه دیگری رقم می‌خورد. 

ندا شهسواری که سومین المپیک خود را پشت سر گذاشت، در پاسخ به این مطلب که حضور در سه دوره المپیک به معنای ۱۲ سال در اوج بودن است و حفظ این شرایط کار سختی بوده است، گفت: خیلی سخت بود. گفتن عدد ۱۲ شاید راحت باشد اما سختی‌های زیادی در این مسیر کشیده‌ام تا بتوانم خودم را حفظ کنم و امروز سومین المپیکم را تجربه کنم. امیدوارم دختران دیگر تنیس روی میز هم بتوانند سهمیه بگیرند و بارها حضور در این رویداد را تجربه کنند. 

شهسواری در پاسخ به این سوال که آیا این حرف به معنای خداحافظی از تیم ملی است، گفت: هیچ کسی از آینده خبر ندارد. لوکزامبورگ یک ورزشکار خانم ۶۳ -۶۴ ساله دارد که این دوره هشتمین المپیک‌‌اش را تجربه می‌کند. شرایط بدنی خود را حفظ کرده ‌ و سن را برای خودش محدودیت قرار نداده است. پس نمی‌توانم بگویم که بعد از پاریس چه تصمیمی می‌گیرم. همه چیز بستگی به شرایط دارد. شاید این مسیر را ادامه بدهم. 

او که شب گذشته پرچم کاروان ایران را حمل کرد، درباره حس و حالش در این مراسم نیز توضیح داد: حس فوق‌العاده ای تجربه کردم. با پرچمداری ایران این المپیک برایم زیباتر و به یادماندنی شد.

علی قارداشی: بازی نخست ندا سخت بود

مهرداد علی قارداشی درباره عملکرد پینگ‌پنگ‌بازان کشورمان در روز نخست بازی‌های المپیک پاریس اظهار داشت: با وجود اینکه دوست داشتم مسابقه اول ندا شهسواری بازی ساده‌ای باشد تا با جو سالن و مسابقات آشنا شود، فکر نمی‌کردم بتواند یک گیم را هم بگیرد، اما با این حال هم خیلی عالی بازی کرد. بازیکن فرانسوی نفر اول تیم ملی کشورش بود و رنک بالایی داشت. اسفند ماه سال گذشته تیم ملی فرانسه در بخش مردان بعد از چین نایب قهرمان جهان شد و در بخش بانوان هم به مدال برنز رسیدند که نشان می‌دهد چه کیفیت بالایی دارند. فرانسه لیگ با کیفیتی هم دارد که بازیکنان ما هم در آن بازی می‌کنند. فرانسوی‌ها سرمایه‌گذاری خوبی روی این رشته توپی و راکتی داشتند. 

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: امیدوارم نوشاد هم بتواند عملکرد خوبی در مسابقه بعدی‌اش داشته باشد و برنده این دیدار باشد هرچند کار سختی خواهد داشت. 

علی‌قارداشی درباره رقابت نیما عالمیان با حریفش گفت: نیما هم بازی سختی دارد و حریفش دارای رنک سی و دوم دنیاست هرچند چند ماه قبل حریفش را شکست داده بود، اما نمی‌توان گفت که کار ساده‌ای دارد، اما امیدواریم دوباره این کار را انجام دهد و شادی را به اردو و کاروان ایران هدیه کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظر