صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

تونسی‌ها خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان شدند

جمعی از شهروندان تونسی‌ با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در تونس، در اعتراض به ادامه کشتار غیرنظامیان در باریکه غزه، خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند.
کد خبر : 924288

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فعالان عضو "هماهنگی اقدام مشترک برای فلسطین" و "شبکه تونسی مقابله با روند عادی‌سازی"، به رغم همه تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از برگزاری این تجمع به بهانه تهدیدهای امنیتی، در برابر سفارت آمریکا در تونس تجمع و با سر دادن شعارهایی، شرکت آمریکا در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند و خواستار اخراج سفیر آمریکا از تونس شدند.

وائل باریکه، عضو "هماهنگی اقدام مشترک برای فلسطین" گفت: "این پویش اعتراضی، اوج‌گیری اقدامات علیه سفارت آمریکا است و ممکن است در روزهای آینده به اعتراض طولانی‌تری تبدیل شود. هدف اصلی از این اعتراض، فشار بر سفارت آمریکا، اخراج سفیر یا حداقل محدود کردن فعالیت‌های او است، زیرا سفیر آمریکا در تونس به هر کاری دست می‌زند."

سرودهای مقاومت بخشی از رویدادهای شبانه پویش اعتراضی بود که فعالان ضمن جمع شدن دور چادری نمادین مانند چادرهای فلسطینی در غزه، آن را با هم زمزمه می‌کردند و سپس به سمت سفارت حرکت کردند که با مقابله نیروهای امنیتی روبرو شدند.

صلاح ‌الدین مصری، عضو شبکه تونسی مقابله با روند عادی‌سازی گفت: "تمام کشورهای عربی باید سفیر آمریکا را اخراج کرده و آمریکا را قاتل فلسطینی‌ها اعلام کنند، زیرا اسرائیل ابزار آمریکا در کشتار فرزندان ما در سوریه، فلسطین، عراق و یمن است."

معترضان می‌گویند این شب اعتراضی، آغاز مراحل تشدید دیگری خواهد بود زیرا جنگ با دشمن صهیونیستی و شریک آمریکایی آن همچنان ادامه دارد.

این حرکت ثابت می‌کند که مسئله فلسطین علی‌رغم توطئه نظام رسمی، در وجدان عربی جای دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر