صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار معاونت علمی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: حمایت از اقدامات زیرساخت ارتباطی امن و پرسرعت توسعه فناوری و موضوعاتی از فهرست بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد است.
کد خبر : 924201

سیدمحمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به نقش کلیدی شبکه ملی اطلاعات در پیشرفت کشور به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: حمایت از اقدامات زیرساختی امن و پرسرعت، توسعه فناوری و موضوعات مرتبط با بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد قرار دارد.

وی افزود: ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با توجه به مأموریت‌های خود و به عنوان یکی از ستاد‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است که وظایف متعددی در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات و سایر حوزه‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عهده دارد.

کرباسی افزود: تعیین سیاست‌ها و راهبرد‌های توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات از جمله سیاست شناسایی اولویت‌ها و سپس حمایت از توسعه فناوری در زمینه‌های اولویت‌دار است. 

وی گفت: حمایت از توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات که شامل انتشار فراخوان‌های حمایت از توسعه فناوری و حمایت از تجهیز آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از جمله فراخوان مشترک با بنیاد ملی علم ایران، فراخوان نوآفرین و فراخوان ترنج و حمایت از ساخت آزمایشگاه اینترنت اشیا و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است. 

وی با بیان اینکه در راستای ترویج شبکه ملی اطلاعات نیز برای ارتقای سواد و توسعه زیسب‌بوم فناوری و همچنین با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار خود داریم، گفت: این ستاد اقداماتی در زمینه پروژه‌های توسعه فناوری ذیل شبکه ملی اطلاعات دارد.

وی گفت: در طی یک سال اخیر با تعریف پروژه‌های توسعه فناوری، برای بیش از ۲۵۰ نفر متخصص شغل ایجاد کرده‌ایم.

دبیر ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات از جمله حمایت‌های دیگر این ستاد را در رابطه با سهم بومی‌سازی شامل، حمایت از توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی شبکه ملی اطلاعات مانند حمایت‌های خود برای توسعه فناوری‌های کلیدی مانند ۵G، فیبر نوری، اینترنت اشیا و امنیت سایبری خبر داد.

وی گفت: ارائه تسهیلات در قالب اعتبار مالیاتی به اپراتور‌ها برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر از دیگر فعالیت‌های ستاد در این راستا بوده است. 

کرباسی گفت: با توجه به اهمیت نقش شبکه ملی اطلاعات در پیشرفت کشور حمایت از اقدامات زیر ساخت ارتباطی امن و پرسرعت توسعه فناوری و موضوعاتی از فهرست بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات در دستور کار ستاد است و در این راستا چندین پروژه تحقیقاتی و توسعه فناوری را تعریف کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر