صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۷ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
در میز تخصصی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها مطرح شد؛

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر اساس بلوغ دانشگاه‌ها

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، نخستین جلسه میز تخصصی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور مسئولان وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 924190
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه نخست میز تخصصی رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
دکتر فاضل‌زاده، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، روش‌شناسی و شیوه‌نامه، رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را ارائه کرد.
در این جلسه دکتر غلامرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: نظام رتبه‌بندی و اعتبارسنجی دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مولفه‌های حکمرانی علم و فناوری است، زیرا با قاعده‌گذاری و طراحی زمین بازی برای رقابت دانشگاه‌ها، عملکرد آنها را جهت می‌دهد.
وی طراحی اصول حاکم بر اساس اسناد بالادست را نخستین مأموریت میز برشمرد و تحقق دانشگاه متعالی و تنوع بخشی به رتبه بندی بر اساس بلوغ و نسل دانشگاه‌ها، ماموریت زیرنظام‌ها و ماموریت اختصاصی دانشگاه‌ها و سطوح عملکردی آنان در سطح محلی، ملی و بین‌المللی را از مهمترین اهداف رتبه‌بندی دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر