صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۶ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
المپیک پاریس| به‌روزرسانی

فاطمه مجلل راهی شانس مجدد شد/ حذف رستمیان و بسته شدن پرونده شمشیربازی ایران در انفرادی

فاطمه مجلل در نخستین روز رقابت‌های المپیک، راهی مرحله شانس مجدد شد و محمد فتوحی به رقیب خود باخت.
کد خبر : 924152

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نخستین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت رویینگ بانوان و شمشیربازی سابر برگزار شد.

قایقرانی

 فاطمه مجلل در رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان با زمان هشت دقیقه و یک ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه در گروهش چهارم شد و راهی مرحله شانس مجدد رفت. مرحله شانس مجدد فردا (یکشنبه) ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود. 

 

شمشیربازی

*محمد فتوحی نخستین نماینده شمشیربازی سابر ایران در اولین رقابت خود به رقیبی از مکزیک باخت و از صعود به جدول 32 نفره بازماند. محمد فتوحی اولین حذف شده ایران است.

*در رشته شمشیربازی سابر، علی پاکدامن توانست با شکست حریف ژاپنی خود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات صعود کند. پاکدامن  با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ کنتو یوشیدا را شکست داد و به جمع ۱۶ نفره راه یافت.

*محمد رهبری در مرحله یک شانزدهم نهایی شمشیربازی سابر انفرادی المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل سباستین پاتریس از فرانسه با نتیجه ۱۳-۱۵ شکست خورد.

*کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با شکست مقابل شمشیرباز کره جنوبی با مسابقات انفرادی المپیک پاریس وداع کرد.علی پاکدامن در رقابت با اوه سانگوک شمشیرباز مطرح کره‌جنوبی با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ شکست خورد. با این حساب پرونده شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بسته شد و حالا تنها چشم به مسابقات تیمی دارند.



ژیمناستیک

مهدی الفتی دیگر نماینده ما در روز شنبه ۶مرداد ماه بود کار خود را آغاز کرد.در وسیله پرش خرک، مهدی الفتی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو به اجرای حرکت پرداخت. او در پرش نخست امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در پرش دوم امتیاز ۱۴.۵۰۰ را ثبت کرد.


تیراندازی

در نخستین روز از آغاز رقابت های تیراندازی در المپیک پاریس 2024، هانیه رستمیان در تپانچه بادی 10 متر در خط آتش ایستاد.در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان با 571 امتیاز در رده 22 ایستاد و از صعود به فینال باز ماند.

نمایندگان کشورهای مجارستان، کره جنوبی (2 نفر)، هند، چین (2 نفر)، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند.فینال رقابت های تپانچه 10 متر بانوان فردا (یکشنبه)، 7 مرداد ماه برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر