صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساخت نخستین کامپیوتر کوانتومی مقیاس کاربردی در آمریکا/ از ایجاد شغل تا کمک به صنایع

آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی مقام در برابر خطا در این کشور است که به صنایع کمک می‌کند.
کد خبر : 924076

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینرینگ، آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگترین مرکز محاسبات کوانتومی مقام در برابر خطا در این کشور است. پی‌اس‌آی کوانتوم (PsiQuantum) با ایالت ایلینویز، کوک کانتی و شهر شیکاگو برای ساخت این تاسیسات همکاری می‌کند.   

یک کامپیوتر کوانتومی در مقیاس کاربردی به ۱ میلیون کیوبیت نیاز دارد، عددی که برای دستیابی به آستانه بحرانی تصحیح خطای کوانتومی ضروری است.

راه اندازی چنین سیستمی پاسخ‌های بسیار دقیقی را برای مسائل محاسباتی که هرگز توسط کامپیوتر‌های معمولی قابل حل نیستند را ممکن می‌سازد.

ساخت کامپیوتر کوانتومی به نفع صنایع

به گفته پی‌اس‌ای کوانتوم، صنایع حیاتی از جمله کشاورزی، داروسازی، انرژی، مواد، خدمات مالی و تولید باید به طور قابل توجهی از این قابلیت‌های محاسباتی کوانتومی بهره ببرند.

پروفسور جرمی اوبراین، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران پی‌اس‌ای کوانتوم، گفت: «رایانه‌های کوانتومی برای دهه‌ها وعده‌های نظری داشته‌اند، اما این پروژه‌های زیرساختی مانند پارک کوانتومی و میکروالکترونیک ایلینوی هستند که برای توسعه این فناوری در واقعیت مورد نیاز هستند.  

فرماندار پریتزکر و ایلینویز درک می‌کنند که برای استفاده پتانسیل محاسبات کوانتومی چه چیزی لازم است، و ما خوشحالیم که با آنها شریک شویم و استراتژی کوانتومی ایالت را با نخستین کامپیوتر کوانتومی مقیاس کاربردی در ایالات متحده در این مکان نمادین تثبیت کنیم.

این شرکت تصمیم گرفته است که کامپیوتر‌های کوانتومی در مقیاس کوچک (مانند کوندور آی بی ام (Condor IBM) که کمی بیش از ۱۱۰۰ کیوبیت استفاده می‌کند) را تولید نکند.

توسعه سیستم‌های کوانتومی با مقیاس بزرگ

در عوض قصد دارد آنچه را که «سیستم‌های میانی» می‌نامد تولید و آزمایش کند. اینها شامل تراشه ها، کابینت‌ها و آشکارساز‌های فوتون ابررسانا هستند. بر اساس گزارش‌ها، پی‌اس‌ای کوانتوم می‌گوید تا حدودی این سیستم‌های مقیاس بزرگ‌تر را هدف قرار داده است، زیرا دستگاه‌های کوچک‌تر قادر به تصحیح کافی خطا‌ها و عملکرد با قیمت واقعی نیستند.

فرماندار جی. بی پریتزکر (J.B. Pritzker) گفت: با توجه به پتانسیل بی پایان فناوری محاسبات کوانتومی، بسیار مهم است که برای مشارکت کوانتومی، تحقیقات و زیرساخت در سراسر کشور خود متعهد شویم.

عملیاتی برای ایجاد شغل

در راستای تقویت پارک کوانتومی و کمک به ساخت یک اکوسیستم کوانتومی قوی‌تر، پی‌اس‌ای کوانتوم با دانشگاه ایلینویز، دانشگاه شیکاگو، دانشگاه ایلینویز شیکاگو و دانشگاه نورث وسترن برای همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و کشف فرصت‌ها برای توسعه برنامه‌های آموزشی در کوانتومی شریک خواهد شد.   

عملیات پی‌اس‌ای کوانتوم در شیکاگو حداقل ۱۵۰ شغل در پنج سال آینده ایجاد خواهد کرد و در ایجاد نیروی کار قوی که شامل متخصصان فیزیک کوانتومی، کارشناسان حوزه مهندسی مکانیک، نرم افزار، نور و برق است، حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر