صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرونده «عکاسی مستند» در «نردبان» باز شد/ مروری بر سوژه‌های پرمخاطب عکاسی مستند در شبکه مستند

جدیدترین قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی نردبان سراغ ۲ عکاس کشور رفته و درباره‌ی تجربه‌ی عکاسی از محیط زیست، سوژه‌های آیینی و روستا با آنها گفتگو کرده است.
کد خبر : 924071

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکصد و نود و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه ۵ مردادماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. این قسمت از برنامه مروری جدی بر پرونده «عکاسی مستند» داشته و سوژه‌های پرمخاطب در این حوزه را در گفتگو با جمعی از عکاسان مورد بررسی قرار داده است.

زینب کریمی و محمد عطایی از عکاسان کشور در گفتگو با حامد شکیبانیا درباره سال‌ها فعالیت خود در عرصه عکاسی مستند سخن می‌گویند. در این بخش، محمد عطایی درباره تجربه عکاسی از سوژه‌های محیط زیستی سخن می‌گوید و مجموعه‌های عکس «زخم کهنه»، «این‌جا روزی دریا بود» و «آفرین‌واره‌ی راوی عشق/زنجان» مرور می‌شود.

علاوه براین، مجموعه عکس‌های «رمضان و روح‌انگیز» و «آفرین‌واره‌ی راوی عشق/زنجان» از جمله آثار زینب کریمی مرور شده و او درباره عکاسی در محیط روستا سخن می‌گوید.

در بخش دیگری از برنامه‌ی نردبان، فیلم مستند «من آلفرد هیچکاک هستم» ساخته جوئل اشتون مک‌کارتی مرور می‌شود و جعفر صادقی درباره فیلم مستند انیمیشن کوتاه «رایان» صحبت می‌کند. محمدصادق دهقانی نیز پیشنهاد تماشای فیلم مستند «کارخانه آمریکایی» را مطرح می‌کند.

فیلم مستند «من آلفرد هیچکاک هستم» مروری بر کارنامه هنری آلفرد هیچکاک، کارگردان مولف و مشهور انگلیسی دارد. او که از تاثیرگذارترین چهره‌ها در تاریخ سینما بوده، طی ۶ دهه فعالیت حرفه‌ای، بیش از ۵۰ فیلم بلند را کارگردانی کرده که بسیاری از آنها هنوز به‌طور گسترده‌ای مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند. به دلیل ساختار متفاوت فیلم‌های هیچکاک، به وی لقب «استاد تعلیق» را داده‌اند.

«کارگاه تجربه» به عکاسی ماجراجویانه اختصاص داشته و چهاردهمین قسمت از کارنامه هنری «جیمی چین» را بررسی می‌کند.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با بخش‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۴:۳۰ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر