صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۱ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳

سردار سلامی: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است.
کد خبر : 924022

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسین سلامی روز پنجشنبه در حرم‌مطهر حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در کنگره بزرگداشت ۱۲ هزار شهید استان تهران در حضور خانواده شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا علیه السلام اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم در این لحظه های روحانی که متعلق است به شهادت سالار شهیدان حضرت حسین بن علی ، در این فضای ملکوتی در جوار آرامگاه امام راحل و در جمع فرماندهان و خانواده شهدای بزرگوار هستیم .

سردار سلامی گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا و با اعجاز امام راحل عظیم الشان به پیروزی رسید.

او گفت: حماسه های دوران دفاع مقدس استثنایی و بی نظیر بود، که با زبان هنر و جذابیت دل انگیز شاهد بودیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در خدمت سردار علی فضلی سرداری بزرگ و جانباز هستیم که با غیرت ابوالفضلی در دوران دفاع مقدس حضوری مستقیم داشت و با نیروهای تحت امر ارتباط عاطفی داشت، ما برای پاسداشت کرامت و شرافت و جهاد و شهادت طلبی مردانی آمده ایم که تاریخ اسلام را به شکلی حماسی تغییر دادند.

وی به نهضت ۱۵ خرداد و حرکت کفن پوشان ورامین اشاره کرد و گفت: نام آوردن از سرداران شهید، که تاریخ پر افتخار ملت ایران را یاد آوری می‌کنند، باعث افتخار است، اینجا سرزمین انسان‌هایی است که از عاشورا الهام‌گرفتند، تاریخ عبرت‌های سخت و دردناکی از عمل نکردن به موقع امت اسلام دارد.

سلامی افزود: اگر به موقع عمل نکنیم و الهام نگیریم و ترس و جهل در وجود ما را فراگیرد امام مسلمین تنها می‌ماند و اهل بیت به اسارت می‌روند، ملت ما سال‌ها با این فکر زندگی کردند که ای کاش در زمان عاشورا بودند و شهید می‌شدند و اجازه اسارت اهل بیت را نمی‌دادند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عاشورا یک‌حقیقت جاری است، عاشورا منظومه زیبایی از جوانمردی مردی که به تنهایی علم به دست گرفت و به شهادت رسید. حضرت عباس قمر زیبای بنی هاشم بود.

سلامی گفت: امروز دشمنان در کنار مدیترانه، در منطقه خاورمیانه و … برابر جبهه مقاومت که الهام گرفته از عاشورا و ایران اسلامی است، عاجز هستند.

در حال تکمیل ...

انتهای پیام/

ارسال نظر