صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس رسانه ملی در پشت صحنه سریال جدید طوبی بیان کرد

نمایش هنرمندانه وحدت میان دو ملت ایران و عراق با «طوبی» / لوکیشن‌های ماندگاری که صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی را تسهیل می‌کنند

رئیس رسانه ملی با اشاره به نمایش هنرمندانه وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق در مجموعه نمایشی «طوبی» که به‌زودی روانه آنتن سیما خواهد شد، ساخت لوکیشن‌های ماندگار این سریال را نیز گامی مؤثر در مسیر صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی دانست.
کد خبر : 923940

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی که به پشت صحنه سریال «طوبی» در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران رفته بود، درجمع عوامل و هنرمندان این مجموعه نمایشی حضور یافت و با بیان اینکه به هرکدام از هنرمندان این سریال که نگاه می‌کنیم، افتخار و سرمایه‌ای برای جامعه هنری‌اند از علیرضا زرین‌دست تا سعید سلطانی و بازیگران باتجربه‌ای که وجودشان ارزش‌آفرین است، گفت: «طوبی» کار نمایشی سختی است و در چند مرحله تاریخی، چند داستان را روایت می‌کند.

وی افزود: باآنکه دو ملت ایران و عراق دوران‌های تاریکی را سپری کردند و در ایران پیش از انقلاب مردم ما نظام سرکوبگر ساواک و مردم عراق پیش از سقوط صدام، حزب بعث را تجربه کردند و هر دو در دوره‌ای جنایات گروه وحشی داعش را از سرگذرانده‌اند، شاهدیم که امام حسین (ع) و به‌ویژه طی چندسال اخیر گردهمایی بزرگ اربعین همانند حلقه وصلی آنها را به یکدیگر پیوند داده و گویی این برادری و نزدیکی دو ملت، تلخی‌های این تاریخ پرفرازونشیب را کمرنگ کرده است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه نمایش این وحدت و همدلی به شکلی هنرمندانه در مجموعه نمایشی «طوبی» دنبال شده است، گفت: شاید برای نخستین بار باشد که وحدت میان دوملت اینگونه زیبا و هنرمندانه در قاب تصویر نشسته است و ضمن آنکه به‌زودی برای مخاطبان‌مان روانه آنتن تلویزیون می‌شود، در عراق هم قابل نمایش است.

جبلی ساخت لوکیشن‌های ماندگار این سریال را نیز گامی مؤثر در مسیر صنعتی‌سازی تولیدات تاریخی دانست و گفت: فضا‌ها و عمارت‌های ماندگاری ساخته شده‌اند که به ما در مسیر تولید سریال‌های تاریخی در آینده کمک بسیار و ضمن کاهش هزینه‌ها، ساخت پروژه‌ها را تسریع می‌کند.

از تولید ۱۲ سریال جدید تا خریداری حق پخش بازی‌های المپیک

وی که در جریان این بازدید، پاسخگوی پرسش‌های متنوعی ازسوی خبرنگاران بود، درباره اعزام خبرنگاران صداوسیما به المپیک پاریس گفت: امسال در موضوع المپیک مراحل سختی را پشت‌سر گذاشتیم. با کشور میزبان و شرکت خدمات‌دهنده در ارتباط بودیم و شاید یکی از سخت‌ترین المپیک‌ها به‌لحاظ هماهنگی‌های رسانه‌ای بوده است. در نهایت همه اقدامات هماهنگی‌های قانونی لازم انجام و ویزای گروه همکاران اعزامی نیز دریافت شد.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: حق پخش مسابقات خریداری شده، هیچ مشکلی وجود ندارد و تمام بازی‌های المپیک از تلویزیون پخش خواهند شد.

جبلی درباره ساخت مجموعه‌های نمایشی پیرامون زندگی مفاخر گفت: مفاخر فرهنگی، تاریخی، انقلابی در کشور ما بی‌شمارند؛ سوژه‌ها و داستان‌های بسیاری در دست داریم و امیدواریم با افزایش توان مالی بتوانیم همزمان چندین پروژه ویژه نمایشی را جلو ببریم. تلاش‌های بسیاری برای افزایش سهم رسانه ملی در برنامه هفتم توسعه صورت گرفته است که ثمره‌اش را در سال‌های آتی خواهیم دید.

وی ادامه داد: البته تولید آثار فاخر تنها مشروط به بودجه نیست و نیازمند خلاقیت، محتوا و عوامل حرفه‌ای نیز هست. درحال‌حاضر، ۱۲ سریال جلوی دوربین و در حال تولیدند، کنداکتورمجموعه‌های نمایشی ما تا پایان سال آینده کامل و بسته شده است و همکارانم مشغول برنامه‌ریزی برای تولید مجموعه‌های نمایشی جهت پخش در سال‌های بعد هستند.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر ساخت نسخه سینمایی از سریال موسی (ع) گفت: پیشنهاد و ایده‌ای مطرح شده که در دست بررسی است، اما آنچه مسلم است موسی سریالی ماندگار و ارزشمند است و باتوجه به آنکه با فناوری جدید هم تولید می‌شود، حتماً می‌توان آثار سینمایی جذابی هم از آن استخراج کرد.

جبلی درخصوص ساخت سریال‌هایی با موضوع زندگی شهید امیرعبدالهیان و رئیس‌جمهور شهید کشورمان گفت: کار‌هایی که درباره شخصیت‌های ارزشمند تاریخ انقلاب ساخته می‌شوند، حتماً باید قوی باشند و جنبه رفع تکلیفی نداشته باشند. درباره شهدای خدمت نیز همکارانم درحال مطالعه و سوژه‌پردازی اند تا به فرم و ساختار محتوایی جذابی برسند.

وی پیرامون اظهارات اخیر ایرج طهماسب درباره تلویزیون هم گفت: آقای طهماسب جزو سرمایه‌های ارزشمند تلویزیون است و مجموعه اخیر «مهمانی» نیز با استقبال خوبی مواجه شد. تلویزیون خانه آقای طهماسب است و ما در کنارش کمک می‌کنیم تا کار‌های خوبی، چون «مهمانی» بیشتر و بهتر تولید شوند. بار‌ها اعلام کرده‌ام که درِ تلویزیون بر روی همه هنرمندان باز است و از تولید آثار خوب استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر