صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۱۴ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پاسخگویی به مطالبات مردم از مسیر تعامل سازنده مجلس و دولت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم گفت: برای پاسخگویی به مطالبات بحق مردم باید میان قوای مقننه و مجریه تعامل سازنده وجود داشته باشد؛ در غیر این‌صورت مسیر حکمرانی و خدمت‌رسانی تسهیل و تسریع نخواهد شد.
کد خبر : 923926

زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تعامل سازنده مجلس جدید و دولت چهاردهم اظهار کرد: در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر معظم انقلاب، ایشان بر تعامل سازنده میان دولت آقای پزشکیان و مجلس تأکید کردند و این موضوع را عاملی ضروری در کارکرد صحیح مجلس و دولت عنوان کردند.

وی افزود: هرچند قانون اساسی اصل تفکیک قوا را مورد تأکید قرار داده ولی تعامل میان قوا به معنای زیر سؤال بردن استقلال دیگری نیست. رقابت و اختلاف سلیقه میان جریانات و جناح‌های سیاسی امری طبیعی است ولی رقابت‌های سیاسی و انتقادات نباید به اختلال در امور اجرایی و تقنینی منجر شود. قوای مقننه و مجریه مکمل یکدیگرند؛ به عبارت بهتر دولت مجری قوانین است و مجلس هم بازوی نظارتی و تقنینی نظام و لذا اگر مجلس خارج از توان دولت قانونی را تصویب کند که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد قطعاً دولت با مشکل مواجه می‌شود و یا اگر دولت در اجرای قانونی کوتاهی کند کل کارکرد کشور زیر سؤال می‌رود و در نهایت مشکلات تشدید و اختلافات گسترش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موفقیت و پیروزی دولت و مجلس به معنای موفقیت و پیروزی ملت است، گفت: دولت وفاق ملی از طریق تعامل میان همه جناح‌ها و قوا اتفاق می‌افتد، پس نباید انتظار داشت بدون تعامل سازنده میان قوا و بدون همدلی مؤمنانه که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید کرده‌اند وفاق ملی تحقق پیدا کند.

سعیدی مبارکه بیان کرد: مجلس شورای اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و وقتی مردم به نمایندگان خود اعتماد کرده‌اند و آنها را بر کرسی مجلس نشانده‌اند، مطالباتی دارند و نمایندگان ملت موظف به طرح مطالبات مردم هستند و تمام تلاششان را می‌کنند با نظارت قوی و قانونگذاری هوشمندانه به این مطالبات پاسخ دهند و از سوی دیگر مجلس از دولت انتظار دارد که برای پاسخگویی به مطالبات مردم با نمایندگان تعامل جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت و مجلس باید هموار کردن مسیر حکمرانی در کشور باشد، گفت: مجلس تلاش می‌کند با اصلاح قوانین، بروزرسانی قوانین و تصویب قوانین کارآمد مسیر خدمت‌رسانی دولت را هموار سازد و یکی از انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری همین موضوع است. هم مجلس و هم دولت باید تعلقات حزبی را در شرایطط کنونی کشور کنار بگذارند و برایشان تأمین منافع ملی ملاک و معیار اصلی باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتد مجلس و دولت جدید به منشأ آرامش و امیدآفرینی در کشور تبدیل خواهند شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دوران رقابت‌های بیهوده سیاسی گذشته و مردم از این رقابت‌های طاقت‌فرسا و خسته‌کننده که هیچ نتیجه‌ای برایشان در پی ندارد خسته شده‌اند. دشمنان بسیار تلاش‌ می‌کنند دستاوردهای مجلس و دولت را زیر سؤال ببرند و یا آنها را وارونه جلوه دهند ولی با تعامل سازنده میان قوا و فاصله گرفتن از اختلافات می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و به جامعه امید و نشاط تزریق کنیم.

سعیدی مبارکه در پایان گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته‌سالاری اولویت است و امیدوارم که کابینه دولت جدید کابینه نخبگان و شایستگان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر