صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور وزیر ارتباطات؛

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر کرمانشاه افتتاح شد

وزیر ارتباطات در سفر به استان کرمانشاه، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر کرمانشاه یکی از کلانشهرهای کشور را افتتاح کرد.
کد خبر : 923908

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز (چهارشنبه) عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان کرمانشاه، در آیینی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های شهر کرمانشاه را افتتاح کرد.

این پروژه با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومان و در مدت ۴۱۵ روز با ۴۹۵ کیلومتر حفاری و داکت گذاری توسط اپراتور آسیاتک اجرا شد تا امروز دسترسی بیش از ۳۷۰ هزار خانوار شهر کرمانشاه به اینترنت فیبر نوری فراهم شود.

شهر کرمانشاه که نهمین شهر پرجمعیت کشور محسوب می‌شود یکی از کلانشهر‌هایی است پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های آن رسما به بهره برداری رسید.

پیش از این و در مراسم جداگانه‌ای با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی، شهید جمهور نیز این پروژه در همه شهر‌های استان‌های گلستان و قم بطور کامل افتتاح شد و در اوایل تیر ماه نیز پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌های استان خراسان شمالی نیز با حضور وزیر ارتباطات رسما در همه شهر‌های این استان به بهره برداری رسید.

با این افتتاح حدود ۸،۵ میلیون خانوار شهری در کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند و این امکان را دارند تا با ارایه درخواست به اپراتور‌های فیبر نوری به اینترنت با سرعت حدود هزار مگابیت برثانیه‌ای متصل شوند.

مطابق برنامه تدوین شده، میزان پوشش در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر