صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

جراحی زیبایی برای نسل زد دیگر جذابیتی ندارد

در حالی که ایالات‌متحده دارای بالاترین تعداد جراحان پلاستیک در جهان است، طبق نظرسنجی اخیر، جراحی زیبایی و نتایج آن برای نسل زد دیگر جذابیتی ندارد.
کد خبر : 923894

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در یک نظرسنجی انجام شده در آمریکا مشخص شد در نمونه 2500 نفری، هر نسل درباره جراحی زیبایی چه تصور و احساسی دارند.

سؤال ‌شوندگان نسل زد (18 تا 26 ساله) در مورد تأثیر جراحی زیبایی بر ظاهرشان، نظر متفاوتی نسبت به نسل‌های قبل‌تر داشتند و فقط دو پنجم (38 درصد) آن‌ها جراحی زیبایی را در «جذاب‌تر» بودند موثر دانستند.

بر اساس این نظرسنجی به نظر می‌رسد ترجیح «طبیعی بودن بهترین است» که در نسل جوان دیده می‌شود از تجربه نسل قبلی آن‌ها نشات می‌گیرد، چرا که 35 درصد نسل قبل (27 تا 42 ساله) نظر موافق با جراحی زیبایی داشتند و معتقد بودند این قبیل جراحی‌ها افراد را «جذاب‌تر» می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی کاهش ضریب مقبولیت 26 درصدی برای افراد نسل ایکس (43 تا 58 ساله) و کاهش 23 درصدی آن برای افراد بالای 59 سال نیز قابل‌توجه بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که نیمی از پاسخ‌دهندگان نسل X معتقدند که جراحی‌های زیبایی هیچ تغییری در جذابیت افراد ایجاد نمی‌کنند و علاوه بر آن بر ویژگی‌های فیزیکی بدن نیز تأثیر منفی می‌گذارند.

در این میان می‌توان دریافت نسل زد در نتیجه ارتباط مؤثر و مستمر با رسانه‌های اجتماعی به تجربه و چشم‌اندازی منحصربه‌فرد در این خصوص دست یافته‌اند.

 پزوهشگران بر اساس این نظرسنجی و آزمون‌های دیگر بر این باورند که رسانه‌های اجتماعی نقش پررنگی در قبول درمان‌های ضد پیری به جای جراحی‌های زیبایی داشته‌اند و توانسته‌اند این بخش از امور پزشکی را وارد جریان اصلی زندگی افراد کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: جراحی زیبایی
ارسال نظر