صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نظرسنجی عجیب ایلان ماسک از کاربران ایکس

ایلان ماسک، مالک شرکت تسلا، برای سرمایه‌گذاری جدید و چند میلیارد دلاری خود در شبکه اجتماعی ایکس از کاربران نظرسنجی کرده است.
کد خبر : 923845

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ماسک در اقدامی عجیب از کاربران پلتفرم اجتماعی ایکس پرسیده است که آیا برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ هوش مصنوعی ایکس به مبلغ ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند یا خیر؟

ماسک این نظرسنجی را پس از آن انجام داد که تسلا به دلیل کاهش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی پایین‌ترین حاشیه سود در پنج سال اخیر را ثبت کرد. ماسک گفت: «سرمایه‌گذاری در این زمینه به تصویب هیئت‌مدیره و رأی سهامداران نیاز دارد؛ بنابراین این فقط در مرحله آزمایش هستیم.»

ماسک در طول کنفرانس تلفنی کسب درآمد تسلا گفت: هوش مصنوعی ایکس در پیشبرد خودرانی کامل (اتومبیل) و ایجاد مرکز جدیده داده‌های تسلا مفید خواهد بود. همچنین فرصت‌هایی برای ادغام چت‌بات هوش مصنوعی ایکس با نرم‌افزار تسلا وجود دارد.

نزدیک به ۳ ساعت پس از ارسال نظرسنجی، تقریباً ۳۸۶ هزار نفر با ۷۰ درصد رأی مثبت به سرمایه‌گذاری در این نظرسنجی شرکت کردند.

سال گذشته ماسک هوش مصنوعی ایکس را راه‌اندازی کرد تا بتواند جایگزینی برای چت جی پی تی بسازد. این استارت‌آپ در ماه مه ۶ میلیارد دلار افزایش سرمایه انجام داد که به ارزش ۲۴ میلیارد دلار برایش سودآوری داشت.

مدیرعامل تسلا قبلاً گفته بود که قصد دارد یک‌چهارم از سهم هوش مصنوعی ایکس (توییتر سابق) را در اختیار سرمایه‌گذاران ایکس قرار دهد. ماسک شبکه توییتر را به قیمت ۲۴ میلیارد دلار خریداری کرده بود. ارزش این پلتفرم اجتماعی پس از آن کاهش یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر