صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۱۱۶،

غزال‌های دانش بنیان چه شرکت‌هایی هستند؟

غزال‌های دانش بنیان یا شرکت‌های دانش بنیانی هستند که وضعیت فروش، صادرات و نیروی انسانی بهتری نسبت به سایر دانش بنیان‌ها دارند.
کد خبر : 923838

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهفوم غزال‌های دانش بنیان مربوط به شرکت‌های بزرگ و متوسطی می شود که هنوز بالغ نشده‌اند، اما رشد مداومی را در چند سال تجربه کرده اند.

غزال فناوری یک مفهوم جهانی است و در بسیاری کشور‌ها استفاده می‌شود و با تلاش معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این مفهوم و شاخص‌ها مشخص شده است.

در حال حاضر ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان شناسایی شده است و این شرکت‌ها می‌توانند از خط اعتباری ویژه‌ای بهره‌مند شوند.

از شاخص‌های معیار بررسی شرکت‌های غزال می‌توان به نیروی انسانی بیشتر از ۲۰۰ نفر، فروش دانش بنیان حداقل ۵۰ میلیارد تومان، میزان صادرات و رشد فروش اشاره کرد.

همچنین یک خط اعتباری ویژه برای شرکت‌های غزال ایجاد می‌شود که شامل پیگیری مسائل شرکت‌ها، تسهیلات، اعتبار مالیاتی، استفاده از فرصت‌های تبادلات بین‌المللی و امتیازات سربازی است.

یکی از ویژگی‌های باشگاه غزال‌های دانش بنیان این است که مسائل هر شرکت حائز شرایط به صورت ویژه بررسی و متناسب با شرایط و نیاز‌های شرکت، حمایت دریافت می‌کند؛ بنابراین حمایت از هر غزال دانش بنیان منحصر به فرد و به شکل ویژه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. مسائل و مشکلات هر شرکت غزال ابتدا با مدیر شرکت بررسی و پس از آن یک بسته حمایتی ویژه به مدت ۳ تا ۵ سال برای هر شرکت طراحی می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر