صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه سلامت در ۳۴ ماه دولت سیزدهم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی و آموزشی طی ۳۴ ماه دولت مردمی خبر داد و گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۵۹ نیرو نیز جذب، استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
کد خبر : 923810

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی گفت: از ۴ هزار و ۶۴۹ پروژه ۳ هزار و ۱۶۴ پروژه به تکمیل، تجهیز و راه اندازی پروژه‌های بهداشتی اختصاص داشته است.

وی همچنین از انجام ۱۲۷ پروژه بیمارستانی، ۳۵ بلوک زایمانی، ۴۹ کلینیک ویژه و تخصصی، ۳۸۹ پروژه فوریت‌های پزشکی، ۷۹ خوابگاه متاهلی و مجردی، ۱۳۵ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی نام برد و بیان داشت: در طول ۳۴ ماه گذشته ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های کشور افزوده شد، ۷۱ تجهیزات سرمایه‌ای و ۸۱۴ تجهیزات آزمایشگاهی نیز خریداری و به مراکز مربوطه واگذار شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به ۵۴۷ مصوبه سفر‌های استانی رییس جمهور شهید در حوزه سلامت، گفت: کل اعتبارات تعهد شده در این سفر‌ها ۵۲۹ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال بوده که ۲۴۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون اختصاص یافته است.

 رحیمی خاطرنشان کرد: خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و استخدام ۳۵۰۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی از اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی بوده است.

وی اضافه کرد: خریداری ۵ هزار و ۵۳۲ دستگاه موتورسیکلت برای کارکنان بهداشتی در مناطقی که خودرو امکان تردد ندارد، افزایش دفاتر خدمات سلامت از ۱۶۵ به ۴۶۵ دفتر، رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده روستایی و ۱۹۵ درصدی اعتبارات برنامه پزشکی خانواده شهری، استخدام ۴۳۰۰ بهورز، جذب ۶۵۰۰ نیروی بهداشتی، استخدام ۷۰۰ کارشناس تغذیه و ۶۴۰۰ مراقب سلامت و خریداری ۵۰۰ دستگاه خودرو عملیاتی برای بخش بهداشت از دیگر اقدامات توسعه‌ای حوزه سلامت در ۳۴ ماه دولت مردمی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به توسعه سلامت در بخش جوانی جمعیت، گفت: تکمیل و تجهیز ۷۲ خوابگاه دانشجویی، تکمیل و راه اندازی بلوک‌های زایمانی و ناباروری، استخدام ۱۵۷۲ ماما، افزایش حق اولاد و حق تاهل در احکام استخدامی، اجرای کامل مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ایجاد ساختار مرکزی جوانی جمعیت در ستاد وزارت بهداشت، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در ستاد و دانشگاه‌ها و تامین مالی برنامه‌های کشوری جوانی جمعیت، اهم اقدامات انجام شده در این حوزه در دولت مردمی بوده است.

 رحیمی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و هیات همراه، ابراز داشت: برخی از پروژه‌هایی که سال‌ها بر زمین مانده بود توسط ایشان افتتاح شد که از آن جمله می‌توان به کلان بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج) و غدیر در تهران اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت
ارسال نظر