صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد:

اهدای 33 هزار واحد خون در عاشورا و تاسوعا

در سه روز سوگواری امام حسین(ع) شامل شب تاسوعا، تاسوعا و عاشورای حسینی، در سراسر کشور 33 هزار و 2 واحد خون اهدا شد و سوگواران نذر خود را ادا کردند.
کد خبر : 923807

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان انتقال خون ایران از اهداکنندگان خون خصوصا عزادارانی که طی روزهای گذشته با نذر خون خود، فرهنگ اهدای خون را با نهضت جانبخش کربلا اعتلا بخشیده و متبرک ساختند، تقدیر و تشکر کرد.

سازمان انتقال خون، آمار اهدا را در تاسوعا و عاشورای حسینی در کشور اعلام کرد: طی این سه روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان اهدای خون نزدیک به 3 درصد رشد داشته است که استان کهگیلویه و بویر احمد با رشد بیش از 278 درصد از این نظر در رتبه نخست، استان سیستان و بلوچستان با رشد نزدیک به 47 درصد در رتبه دوم و استان ایلام با بیش از 36 درصد رشد در رتبه سوم قرار می گیرد.  

براساس این گزارش،  در این مدت در استان تهران 4 هزار و 335 واحد خون اهدا شد که رشد بیش از 5 درصدی شاخص اهدای خون طی این مدت، نشان دهنده استقبال بیشتر تهرانی ها از نذر خون در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان بود و استان تهران بیشترین اهدای خون را در این سه روز نسبت به سایر استانهای کشور ثبت کرد.  

اهدای خون امری خداپسندانه و نیازی همیشگی است و پویش نذر خون تا پایان ماه صفر در کل کشور تداوم دارد و مراکز اهدای خون پذیرای ادای نذر خون عزیزان و اهدا کنندگان خون هستند

انتهای پیام/

ارسال نظر