صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

ارز اربعین در بیش از ۳ هزار شعبه بانک‌های کشور عرضه می‌شود

ارز اربعین در مجموع در 3 هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه، هفتم مرداد تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می‌شود. امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک‌های عامل مهیا شده است.
کد خبر : 923791

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، ارز اربعین در ۳۰۲ شعبه بانک ملی ایران، ۲۰۰۷ شعبه و باجه پست بانک، ۲۸۰ شعبه بانک ملت، ۲۲۱ شعبه بانک صادرات، ۱۸۹ شعبه بانک سپه، ۱۰۶ شعبه بانک تجارت و ۶۳ شعبه بانک پارسیان به زوار اربعین حسینی (ع) ارائه می‌شود.

ارز اربعین در مجموع در سه هزار و ۱۶۸ شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در اقصی نقاط مناطق شهری و روستایی از روز یکشنبه، هفتم مرداد تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ عرضه می‌شود. امکان فروش غیرحضوری ارز اربعین نیز در برخی از بانک‌های عامل مهیا شده است.

یادآور می‌شود این بانک در دستورالعمل پیشین مرتبط با نحوه فروش ارز اربعین عنوان کرده بود که به‌منظور رفاه حال زائرین و در صورت فراهم بودن شرایط، فروش ارز در بستر سامانه‌های اینترنتی بانک‌های عامل، با احراز هویت کامل مشتری و پذیرش کلیه مسئولیت‌های مترتب از سوی بانک‌های منتخب امکان‌پذیر است.

برهمین اساس از هفت بانک عامل عرضه کننده ارز اربعین چهار بانک با ایجاد سازوکار مناسب زمینه را برای ارائه خدمات غیر حضوری به متقاضیان دریافت ارز اربعین مهیا کرده‌اند، در همین راستا بانک‌های ملی و پست بانک در بستر پیامرسان «بله»، بانک سپه در بستر پیامرسان «روبیکا»، بانک صادرات از طریق اپلیکیشن «سیپنو» (به آدرس SEPINO.BSI.IR) خدمات غیر حضوری را به متقاضیان دریافت ارز اربعین ارائه می‌کنند.

همچنین مقرر است بانک پارسیان خدمت غیرحضوری عرضه ارز اربعین را در بستر پیامرسان «آی گپ» ارائه کند که پس از نهایی شدن از طریق وب سایت رسمی بانک پارسیان اطلاع‌رسانی خواهد شد. قابل ذکر است؛ بانک تجارت خدمات غیرحضوری خود در این زمینه را در بستر سامانه این بانک ارائه خواهد که متقاضیان می‌توانند نحوه دریافت این خدمات را از طریق سامانه بانک تجارت پیگیری کنند. لازم به توضیح است بانک ملت در ایام اربعین حسینی خدمات غیرحضوری در زمینه عرضه اربعین نخواهد داشت.

خاطرنشان می‌شود، فروش ارز (اسکناس) به زائرین متقاضی اربعین حسینی، حداکثر به مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق، به هر زائر به نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران (ETS) خواهد بود. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد و یا هزینه از متقاضی به جزء معادل ریالی ارز مورد تقاضا (بر اساس نرخ مرکز مبادله)، ممنوع است.

قابل تأکید است فروش ارز به زائرین بالای پنج سال (متولدین ۰۱/۰۶/۱۳۹۸ به قبل) از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه یا «برگه تردد اربعین» معتبر زائر، ثبت در سامانه "نظارت ارز (سنا) " در سرفصل «ارز زیارتی اربعین» (کد سرفصل ۵۰) و با الزام درج کد رهگیری در سامانه مربوطه امکان‌پذیر است.

همچنین کد رهگیری در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) پس از طی فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح، فعال می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، در خصوص زائرین بین ۵ تا ۱۵ سال باید اصل شناسنامه به جای کارت ملی ارائه شود.

تأکید می‌شود، سرپرستان خانوار می‌توانند به‌منظور خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) با در دست داشتن کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز بلامانع بوده و سرپرست خانوار می‌تواند با کارت‌ بانکی خود نسبت به خرید ارز برای اعضای خانواده خود اقدام کند.

در پایان یادآور می‌شود، فروش ارز بابت سرفصل بالا، محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر