صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
رئیس زاده:

دیپلماسی در بخش صادرات دارو و تجهیزات ضعیف است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: دیپلماسی ما در بخش صادرات دارو و تجهیزات ضعیف است و از فضا و زیرساخت‌های ایجاد شده بهره برداری مناسبی نداریم.
کد خبر : 923782

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رئیس زاده، در بازدید از دو شرکت تولید مواد دارویی، گفت: با تعریف شاخص‌های خودکفایی در تولید ماده موثره دارو، توان داخلی تولید شفاف و مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی مرزی دارد و باید تعریف شود، افزود: برای بازار هدف صادرات، می‌توانیم سرمایه گذاری روی کشور‌های آفریقایی را در نظر بگیریم. باید با تعریف شاخص‌های خودکفایی در تولید ماده موثره دارو، توان داخلی شفاف و مشخص شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه سهم داروسازی ایران باید در جهان افزایش یابد، تصریح کرد: در برخی حوزه‌های صنعت دارو پیشرفت کشور در حدی است که برای برخی‌ها غیر قابل باور است، بر این اساس برای بازار صادرات باید سرمایه گذاری هوشمند به خصوص در کشور‌های آفریقایی صورت پذیرد.

رئیس زاده افزود: مشکلات صنعت دارویی را از طریق رئیس جمهور منتخب پیگیری می‌کنیم. بر این اساس پیگیر هستیم جلسه‌ای با رئیس جمهور منتخب برگزار کنیم تا شرکت‌هایی دارویی و سایر بخش‌های بهداشت و درمان کشور چالش‌های خود را مطرح و مشکل نقدینگی و سایر مشکلات، طرح موضوع و حل و فصل شود.

وی ادامه داد: بحث صادرات در تمامی بخش‌ها به خصوص تکنولوژی، آموزش، محصول و توریسم سلامت مهم است. بحث اصلی ملی بحث صادرات به خصوص به کشور‌های همسایه است، اما دستگاه دیپلماسی باید با بخش درمان و دارو هماهنگ باشد.

رئیس زاده افزود: دیپلماسی ما در بخش صادرات دارو و تجهیزات ضعیف است و از فضا و زیرساخت‌های ایجاد شده بهره برداری مناسبی نداریم. ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تولید مواد اولیه دارویی، جهش بزرگی در خودکفایی مطلق دارو و فرصت‌های اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر