صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم؛

لطیفی: در دولت سیزدهم هر ۴۵ روز یک آزمون استخدامی برگزار کردیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شده که بی‌نظیر و بی‌سابقه است چرا که هر ۴۵ روز یک آزمون استخدامی برگزار کردیم.
کد خبر : 923759

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز (چهارشنبه) در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم و با ارائه گزارش نهایی مجموعه خود اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شده که بی‌نظیر و بی‌سابقه است. هر ۴۵ روز یک آزمون استخدامی برگزار کردیم.

وی افزود: ۱۰ آزمون استخدامی برای آموزش و پرورش، ۲ آزمون برای ایثارگران و برای اولین بار یک آزمون استخدامی برای جذب معلولان و آزمون استانی برگزار شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی تأکید کرد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و  ۲۴۵ هزار ۶۲۴ نفر بود که امروز تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون ۲۸۰ هزار ۸۷۵ نفر است که ۴۰ هزار نفر افزایش یافته است. عمده افزایش‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت است.

لطیفی گفت: حق اولاد در دولت قبل ۹۶ هزار تومان بود، امروز حق اولاد کارمندان دولت ۸۶۰ هزار شده و ۹ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار ضریب جینی حقوق کارکنان دولت را محاسبه کردیم ؛ اگر ضریب جینی ملی ما ۳۶ صدم است، برای کارکنان دولت ۲۶ صدم است یعنی در حوزه کارکنان دولت عدالت و فاصله طبقاتی ۱۰ درصد کمتر است، تأکید کرد: لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت مصوب شده و آماده ارسال به مجلس است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: در حوزه هوشمندسازی اتفاقات متعددی رخ داد؛ از ابتدای دولت با وزیر ارتباطات عهد بستیم که دولت را به اندازه یک آیکون در گوشی موبایل دولت کوچک کنیم و  خدمات دریافت کنند.

لطیفی ادامه داد: دولت ۶ هزار خدمت به مردم ارایه می کند که ۷۰۰ خدمت پرکاربرد را شناسایی کرده ایم و در حال اصلاح فرآیندها هستیم.

وی تصریح کرد: تعداد مجوزهایی که در دولت سیزدهم برای استخدام صادر شده، ۳۴۲ هزار و ۴۳۰ نفر بوده است که از این تعداد ۲۳۸ هزار نفر مربوط به آموزش و پرورش بوده است که ۷۰ درصد مجوزها را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۳۱ هزار مجوز برای وزارت بهداشت، ۱۴ هزار مجوز برای قوه قضاییه ۸۴۴۷ مجوز برای اعضای هیئت علمی داشته ایم، اظهارداشت: ۷۶۴۹ مجوز برای جذب نخبگان در کشور داشتیم. ۲۲۰۰ مجوز برای استخدام کارشناس فناوری اطلاعات و ۶۰۰ مجوز برای کارشناس حقوقی صادر شد. برای تبدیل وضعیت ایثارگران ۲۱۹ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند که بیشترین آنها مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و نفت بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر