صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

دستورالعمل بررسی اندازه سازگاری پروژه‌ها با مشارکت عمومی- خصوصی ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور «دستورالعمل بررسی اندازه سازگاری پروژه‌ها با مشارکت عمومی - خصوصی (غربالگری)» را به دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران ابلاغ کرد.
کد خبر : 923758

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان برنامه و بودجه، داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران، «دستورالعمل بررسی اندازه سازگاری پروژه‌ها با مشارکت عمومی - خصوصی (غربالگری)» را ابلاغ کرد؛ این دستورالعمل به صورت راهنما و در قالب ضابطه شماره ۸۸۳ در پایگاه اطلاع‌رسانی نظام فنی و اجرایی کشور منتشر شده است.

در مقدمه این دستورالعمل آمده است: «به استناد ماده ۳۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و «نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور «موضوع مصوبه شماره ۲۵۲۵۴/ت۵۷۶۹۷هـ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ هیات وزیران، به پیوست نشـریه شماره ۸۸۳ با عنوان «بررسی میزان سازگاری طرح (پروژه)‌ها با الگوی مشارکت عمومی – خصوصی (غربالگری) به‌صورت راهنما برای بهره‌برداری ابلاغ می‌شود. نشریه حاضر با هدف سازگاری پروژه با روش مشارکت عمومی خصوصی و غربالگری پروژه‌ها تهیه شده است. با بهره‌برداری از این راهنمـا، فرایند سنجش، ارزیابی و مقایسه چند پـروژه بـا هـدف تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب پروژه‌های متناسب و سازگارتر با مبانی مشارکت عمومی خصوصـی بـرای طرف عمومی میسر خواهد شد.»

در ادامه این مقدمه آمده است: «دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی متقاضی استفاده از بودجه عمومی برای اخذ مجوز موضـوع مـاده ۲۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مـالی دولـت ۲، موظفند بـه همـراه مطالعات توجیهی فنی، اقتصادی، مالی و زیست‌محیطی و رعایت پدافند غیرعامل، مطابق ایـن نشریه، بررسی سازگاری پروژه را با الگوی مشارکت عمومی - خصوصی نیز انجام داده و ارائه کنند.»

انتهای پیام/

برچسب ها: برنامه و بودجه
ارسال نظر