صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی «رستاخیز» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه آثار علی بحرینی، با عنوان «رستاخیز» و با حضور جمعی از مسئولین، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی، در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
کد خبر : 923662

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نمایشگاه «رستاخیز» که در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شده است، ۳۸ تابلو از آثار علی بحرینی به نمایش در آمده است. در این آثار صحنه‌های مختلفی از واقعه عاشورا و زندگی امام علی (ع) در ابعاد مختلف با تکنیک و سبک تلفیقی از رئالیسم و امپرسیونیسم به تصویر کشیده شده است.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، چهره‌هایی هم، چون حسام الدین سراج، خواننده، حسن روح الامین، نقاش، محمد خراسانی زاده، مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محسن خاتمی، رئیس فرهنگسرای نیاوران، محمد زروئی نصرآباد، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری نام، سید شهاب الدین شکیبا، قائم مقام مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، مهدی متولیان، عضو انجمن تجسمی بنیاد روایت فتح و... حضور داشتند.

محمد خراسانی زاده، مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، با اشاره به هنر اساطیری ایرانی از گذشته تا کنون گفت: هنر ایرانی وقتی با یک شور و اشتیاق خاموش نشدنی به نام محبت اهل بیت و داغ عزای سیدالشهدا (ع) ترکیب شود، پدیده‌ای خلق می‌شود که همواره ماندگار می‌ماند و با زبان هنر بر دل می‌نشیند.

حسام الدین سراج، از هنرمندان برجسته عرصه موسیقی نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، با ارزشمند خواندن آثار علی بحرینی، عنوان کرد: این آثار با انتخاب بسیار جالب از صحنه‌های عاشورا، در عین این که یک بیان رئال دارد ولی به شیوه‌ای سورئال نیز است. هر کدام از این آثار مانند یک رمان و شعر است و امیدوارم مردم از این نمایشگاه و آثار دیدن کنند.

سید محسن خاتمی، رئیس فرهنگسرای نیاوران نیز در مصاحبه با واحد مرکزی خبر، عاشورا را به عنوان برجسته‌ترین رویداد تاریخ انسان که ستیز بین حق و باطل است عنوان کرد و گفت: پرداختن اهالی هنر به این رویداد فرصتی است که میتوان با خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری، پیغام انسانیت، عدالت و حق جویی را با زبان هنر به دیگران رساند.

لازم به ذکراست نمایشگاه نقاشی‌های عاشورایی «رستاخیز» تا ۱۲ مردادماه در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد و میزبان عموم علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر