صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۲۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
آبشناس در گفت‌وگو با آنا:

افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل با حمله پهپادی یمن فرو ریخت

کارشناس مسائل منطقه گفت: حمله پهپادی اخیر یمن به قلب تل‌آویو نشان داد رژیم صهیونیستی به یک رژیم آسیب‌پذیر تبدیل شده و سپرهای دفاع موشکی‌اش بسیار نفوذپذیر هستند.
کد خبر : 923615

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره حمله پهپادی انصارالله یمن به تل‌آویو اظهار کرد: حمله پهپادی اخیر که توسط نیروهای یمنی به قلب تل‌آویو انجام شد نشان داد که امروز رژیم صهیونیستی به یک رژیم آسیب‌پذیر تبدیل شده و سپرهای دفاع موشکی‌اش بسیار نفوذپذیر هستند و آنچه که وانمود می‌کنند نیستند. به معنای واقعی کلمه ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی زمانی فروپاشید که جمهوری اسلامی ایران با انجام عملیات وعده صادق سیلی محکمی به این رژیم وارد کرد.

وی افزود: نکته جالب عملیات پهپادی یمنی‌ها آن است که این عملیات در فاصله نزدیک به سفارت آمریکا انجام شد و نشان داد هیچ نقطه از اسرائیل امن نیست و هرگاه اراده وجود داشته باشد به این رژیم می‌توان حمله کرد.

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه شرایط برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار شده است، گفت: ادامه جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی به آن، شرایط بدتری را برای تل‌آویو رقم خواهد زد. باور سران رژیم صهیونیستی آن است که گمان می‌کنند با حمله غزه و رفح و تبدیل آن به ویرانه کار تمام شده ولی نمی‌دانند که هیچگاه مردم غزه بی‌دفاع نخواهند بود بلکه باید انتظارات تشدید حملات و اقدامات تلافی‌جویانه از جانب محور مقاومت را داشت.

آبشناس بیان کرد: طوفان‌الأقصی نظر افکار عمومی جهان را به خود جلب کرده و شرایط را به شدت برای رژیم صهیونیستی سخت‌تر از قبل کرده؛ طوری که اگر تا قبل از این عملیات هر که نسبت به اسرائیل دید منفی نداشت اما با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به منتقد این رژیم تبدیل شده‌اند و خواستار توقف این حملات هستند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده اشاره و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه حفظ آبرو کند و در داخل از حجم انتقادات و مخالفت‌ها بکاهد دست به حمله هوایی به بندر الحدیده در یمن زده ولی باید پذیرفت که سیستم دفاعی رژیم صهیونیستی تضعیف شده و نفوذپذیر است. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه قطعاً حمله اخیر رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نخواهد ماند و یمنی‌ها این بار محکم‌تر پاسخ خواهند داد و احتمال دارد مراکز حیاتی رژیم صهیونیستی مانند صنعت آب، برق و گاز این رژیم حمله شود و اختلالات شدیدی در اینها به وجود آید و حتی احتمال دارد حمله به پایگاه‌های نظامی ارتش صهیونیستی در اولویت نیروهای یمنی قرار داشته باشد.

آبشناس گفت: کسی تصور نمی‌کرد یمن تا این حد توان نظامی داشته باشد و این موضوع موجب تعجب همگان شده است. امروز اگر آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی دفاع نکنند این رژیم توان دفاع از خود را ندارد و حتی بمب‌های هسته‌ای هم تأمین کننده امنیت برای این رژیم نخواهد بود.

وی تأکید کرد: امروز یمنی‌ها به فناوری ساخت پهپاد و موشک دست یافته‌اند و به یک چالش مهم برای آمریکا، اسرائیل و انگلیس تبدیل شده‌اند؛ طوری که حتی اینها نمی‌توانند امنیت کشتی‌هایشان در دریای سرخ را تأمین سازند. 

کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به شرایط داخلی رژیم صهیونیستی گفت: قطعاً با حمله اخیر یمنی‌ها شرایط داخلی رژیم صهیونیستی بدتر از قبل شده و اخباری که از اراضی اشغالی به گوش می‌رسد، ساکنان اراضی اشغالی در حال مهاجرت معکوس هستند و نسبت به قدرت نظامی رژیم صهیونیستی بدبین و ناامید شده‌اند. تا زمانی که اسرائیل حمله به غزه را متوقف نکند شرایط همین خواهد بود و حتی بدتر هم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر