صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
درگیری ۹ استان با پشۀ آئدس؛

قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شد

معاون سازمان پدافند غیرعامل از درگیری ۹ استان کشور با پشۀ آئدس خبر داد و گفت: قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شد.
کد خبر : 923612

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار محمدعلی قمی، ظهر امروز، شورای پدافند غیرعامل لرستان در سالن جلسات استانداری گفت: امسال بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس سازمان پدافند غیرعامل با هدف پیشگیری از تهدیدات دشمن است.

او با بیان اینکه پدافند غیرعامل قدمتی اندازۀ تاریخ دارد، اضافه کرد: بشر از زمان زندگی غارنشینی به دفاع از جان، مال و دارایی خود می‌پرداخت و امروز نیز همین هدف در جوامع بشری پیگیری می‌شود.

معاون سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: قانون پدافند غیرعامل در مجلس به تصویب رسیده‌است و اقدامات خوبی در حوزۀ پدافند غیرعامل را در کشور شاهد بوده‌ایم.

قمی بیان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل مانند مصونیت‌سازی برای انسان‌ها است و از درون ما را مصون می‌کند؛ بدین معنا که اگر دشمن هم تهاجم و ضرب‌وزوری داشته باشد اثر نخواهد کرد.

او با تأکید به شناخت، رصد و پایش تهدیدات دشمن ادامه داد: پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی و مستمر است و موضوعی برای یک مقطع خاص نیست.

معاون سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به طوفان‌الاقصی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تمام زیرساخت‌های غزه را هدف قرار داده‌است، امّا نتوانسته‌است که مردم غزه را تسلیم کند.

قمی با بیان اینکه تونل‌های زیرزمینی در غزه یک عامل پایداری در برابر رژیم صهیونیستی است، متذّکر شد: اقدامات حماس در کنار پایداری مردم غزه برای مقابله با تهدیدات دشمن تأثیرگذار بوده‌است.

او با اعلام تصویب قانون جدید پدافند غیرعامل توضیح داد: سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مصون‌سازی، صیانت از مردم و کاهش مخاطرات تهدیدات از جمله برنامه‌های مهم این قانون است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد: اطمینان از آمادگی در مقابله با تهدیدات، صیانت از مردم در برابر حوادث و تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری، مدیریت مخاطرات، افزایش تاب‌آوری و پایداری ملی از اهداف مهم پدافند غیرعامل است.

قمی شرح داد: یک سازمان پدافند غیرعامل و یک کمیته دائمی پدافند غیرعامل وجود دارد که رئیس این کمیته رئیس نیرو‌های مسلح است و وزیر کشور، وزیر دفاع و رئیس کمیسیون‌های مجلس عضو کمیتۀ دائمی پدافند غیرعامل هستند.

او با تأکید به تشکیل قرارگاه پدافند غیرعامل زیستی مقابله با پشه‌های مهاجم آئدس توضیح داد: این پشه قابلیت انتشار و انتقال ویروس تب دنگی را دارد.

 معاون سازمان پدافند غیرعامل با اعلام اینکه ۹ استان کشور درگیر پشه آئدس است، ادامه داد: ایام اربعین حسینی و انتقال مسافران از کشور‌های شرقی به عراق را در پیش داریم و دستگاه‌های اجرایی باید با انجام وظایف با این بیماری مقابله کنند.

قمی تأکید کرد: زمینۀ مقابله با تب دنگی به‌دلیل پیش‌بینی انتقال ویروس با جابه‌جایی مسافران از استان‌های آلوده باید از طریق اطلاع‌رسانی به مردم فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر